"Kui me räägime homsest lennukist, peame me mõtlema, millne on homne lennundus," ütles Airbusi tootejuht Antonio da Costa airBalticu korraldatud lennunuduskonverentsil.

Sedasama tõdes ka airBalticu juht Bertolt Flick, kes ütles, et vajadust pole mitte suuremate ega kiiremate lennukite, vaid just kütusesäästlikemate järele.

Kuna lennureisijate arv kahekordistub iga 15 aasta järel, siis on järgmise 20 aasta lennukitte vajadus 25 850 raudlindu. Oluline on ka keskkonnasääst.

"Ja keskkonnasääst ei tähenda vaid kütusesäästu," ütles da Costa.

Bombardier üritab välja arendada avatud rootormootoriga lennukit, kuid arvatavasti tuleb klientide vastuseisu murdmiseks omajagu tööd teha.

"Kõige suurem probleem ongi inimeste vastasseis," ütles Frederic Morais Bombardierist.

Tema sõnul muutuvad lennukite tootmises oluliseks ka nanotehnoloogia ja alteratiivsed kütused.

Kusjuures enamik 100-149 kohaga lennukeist on enam kui 16 aastat vanad, mis tähendab, et need tuleb varsti välja vahetada. See on rohkem kui üheski teises grupis.