Hiljuti presenteeris Lexus Kölnis toimunud Euroopa taksomessil oma taksoks kohendatud mudelit GS 300h. Autoleht kirjutas, et takso-Lexuse varustuses on nahkistmed, tagurduskaamera, kaheksatolline värviekraan ja istmesoojendused ning Saksamaal maksab 38 990 eurot ehk selgelt vähem kui vastav tavamudel.

Ärileht küsis Tulika takso „isalt“ Mati Saarelt, kas lähemas või kaugemas tulevikus võib ka Tallinnas endale Lexuse ukse ette tellida. Saar nentis, et Eestis Lexuse taksod ilmselt vurama ei hakka, sest nende hinnaklass on meie väikse turu jaoks liiga kõrge.

„Sellise alghinnaga auto soetamine ja kasutusele võtmine eeldab ka kõrgemat taksohinda, Tallinnas on kõrge hinnaklassiga taksoteenuse järele nõudlus aga väike,“ selgitas Saar.

Siiski pole tema sõnul välistatud, et üksikud kõrgema hinnaklassiga autod taksodena turule jätkuvalt ilmuvad. „Näeme ju ka täna Tallinna tänavatel liikumas suhteliselt uusi Mercedes Benz E-klassi sõidukeid ja takso on saanud ka Tesla Model S-st, mis on hinnalt veel kallim kui Lexuse eripakkumine,“ rääkis Saar.

Põhjus, miks Tallinnas ei hakka massiliselt taksodena sõitma kallimad ja uhkemad autod, on Saare sõnul tihedas konkurentsis Tallinna taksoturul ning sellest tingitud taksohindades. Hinnalt kallimate Tallink Takso ja Tulika Takso hindadest on näiteks Frankfurdi ja Eestile tihti eeskujuks toodava Helsingi takso ühe kilomeetri hind Tallinki ja Tulika hindadest poole kallim - Frankfurdis 1.60.EUR/km ja Helsingis 1.55.EUR/km.

„Eks sellised eripakkumised on suunatud siiski oluliselt suurematele taksoturgudele kui seda on Tallinn,“ nentis Saar.

Tulika ja Tallink takso rõhuvad brändile

Saar selgitas, et brändipõhist ja uutele autodele põhinevat taksopoliitikat viljelevad Tallink Takso ning Tulika Takso. Mõlema autopargi suurus on kokku umbes 500 autot.

Markidena on kasutusel põhiliselt Toyota, Škoda, Volkswagen ja Peugeot. Üks auto veab kliente umbes 2-3 aastat, siis vahetatakse see kasutusrendi korras uue vastu välja. Autode hind, mida taksodena kasutatakse, jääb 20 000 euro kanti.

„Et olla majanduslikult jätkusuutlik, aga tagada ka kõrge kvaliteet ja konkurentsivõimeline hind, nõuab taksoäri põhjalikku, läbimõeldud ja professionaalset lähenemist, kus põhifookus on suunatud heade taksojuhtide leidmisele-koolitusele,“ selgitas Saar.

„Teenindaja auto roolis on ju kokkuvõttes see, kes teeb taksosõidu meeldivaks. Muidugi on oluline auto ise ja selle tehniline seisund, aga taksoäris on auto ostmine üks lihtsamatest tegevustest,“ lisas Saar.