“Tulika Takso tõstab sõidualustamise tasu 3 kooni võrra, et tagada investeeringud sidesse. Tellimuste arv kasvab pidevalt ning side kvaliteeti tuleb parandada,” ütles Tulika Takso juhatuse esimees Anne Rebane.

Viimane hinnatõus oli Tulikas Rebase sõnul 2000. aasta aprillis, kui kehtestati 35-kroonine miinimumtasu. Kilomeetritariif tõusis 6 kroonilt 7-le 1999. aasta lõpus. Selle ajaga on kallinenud kütus, autod ja varuosad. Firma juht loodab, et hinnatõus ei ehmata kliente ära, sest 15-20 protsenti neist sõitsid keskmiselt 26-28 krooni eest ja maksid miinimumtasu.

Tulika ei käsitle stardihinna tõusu taksoteenuse hinnatõusuna sellepärast, et stardiraha tagab taksode pideva valmisoleku. Kilomeetrihind katab kütuse- ja remondikulutused. “Arvan, et hinnatõus on veel ees. Praegu

7 krooni kilomeetri eest on madal, Tulikale oleks normaalne 9 krooni kilomeetri eest,” ütles Rebane.

Aastal 2003 ja 2004 plaanib Tulika investeerida sidesse ligi miljon krooni. Plaanis on välja vahetada vananenud raadiosaatjad ja uuendada arvutisüsteemi, mis võimaldab tellimusi jagada. “On kurb, kui vananenud raadiosaatjate tõttu ei kuule juhid dispetšerit. Arvutisüsteemide rakendamine koos telefonikeskjaamaga ja töö automatiseerimine dispetšerkeskuses võimaldab meil kiirendada tellimuste vastuvõtmist ning lühendada klientide ooteaegu,” ütles Rebane.

Oht kaotada kliente

“Me ei tõsta hinda mitte mingil juhul. Kui tõstan stardihinda, riskin sellega, et kaotan kliendi,” ütles Raadio- ja Tõld Takso direktor Uno Lilienthal.

Tallinnas on Lilienthali sõnul paljude firmade kilomeetritasu 4,5 krooni. “Kilomeetrihind peaks olema kuus krooni ja stardihind 10–12 krooni, et taksofirmad omadega välja tuleksid. Tulika Taksol kuuluvad autod firmale ja normaalseks teenimiseks peaks nende kilomeetrihind olema seitsme krooni asemel hoopis 8–9 krooni,” lisas ta.

Odavalt sõitvatel konkurentidel on Lilienthali sõnul seadmed, mis sarnanevad televiisori juhtpuldiga ning sellele vajutades muudab juht kliendile märkamatult kilomeetrihinda.

“Meie ei tõsta hinda. Konkurents on väga tihe ja ei tahaks, et autod seisaksid poodide ees või peatustes niisama,” ütles Marabu takso juhataja Veiko Lauri.

Hinnatõusust saab Marabu Takso loobuda Lauri sõnul tänu sellele, et autod on neil Tulika omadest 100 000 krooni odavamad ja ökonoomsemad. Tulika vajab suuremaid autosid, sest teenindavad hotellide kliente ja autod on tihti rahvast täis. Marabu pisemate autodega sõidab tavaliselt korraga 1–2 inimest ja firmat ei seo ka liisingumaksed.

Viimane aeg tõusuks

“Tegelikult oleks viimane aeg taksoteenuste hinda tõsta, sest kütus kallineb pidevalt. Tallinnas on aga hunnik firmasid, kes sõidavad vanemate autodega ja odavamalt kui meie ning sellepärast ei saa me hinda tõsta,” ütles Krooni Takso juhatuse liige Margus Trempi.

Hinnad on Trempi sõnul muutumad olnud juba neli aastat ja selle ajaga on kasum kogu aeg vähenenud. Krooni Takso on suutnud ära meelitada natuke Tulika kliente tänu oma uuematele autodele. Firma kasutab põhiliselt kuni viie aasta vanuseid Jaapani autosid – Nissaneid ja Hondasid.

Krooni Takso juhi arvates ei pea Tulika taksod kohaliku hinnatundliku kliendiga arvestama, sest nad teenindavad välismaa kliente hotellides ja laevadelt.

“Ei ole plaanis hinda tõsta, sest olukord turul ei ole lihtne,” ütles ETX Takso juhataja Aksel Alas.

“Me ei ole hinnatõusu arutanud, sest saame veel hakkama,” ütles Silveri Takso tegevdirektor Eduard Obolenski.

“Ei ole selle peale mõelnudki. Kui kõik tõstavad, siis tõstame meie ka. Firma on veel noor ja enne on see vaja sisse töötada. Autod on meil diiselmootoritega, mis võimaldabki odavamalt sõita,” ütles Eestimaa Takso juhataja Nikolai Mahohhin.

“Ei plaani hindu tõsta, ei pea seda tänases turusituatsioonis otstarbekaks,” ütles Esra Takso juhataja Heiti Gross.