Ettevõtte teatas börsile, et kasumi vähenemine on seotud aktsiakapitali väljamakselt makstud tulumaksuga.

Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas kontserni käive kaheksa protsenti 389,5 miljonit euroni. Kontserni 9 kuu üheksa kuu puhaskasum oli 10,3 miljonit eurot, mis on 21,3 suurem kõrgem eelmise aasta sama perioodi kasumist.

„Tarbijate reaalne ostujõud on tänu palkade kasvule ja olematule inflatsioonile vähehaaval suurenenud ning julgust poes käia juurde tulnud,“ ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Usun, et täna on iga kaupmehe suurimaks väljakutseks, kuidas tööjõukulude pideva kasvu tingimustes efektiivsust säilitada. Üheksa kuu vältel toimunud 14%-se tööjõukulude kasvu juures, millest rohkem kui kolmandik on töötajate palgatõus, on meil põhjust grupi 3,1% suurenenud maksueelse kasumiga rahul olla,“ lisas Puusepp.

Kolmandas kvartalis vähenes veidi Kaubamaja segmendi käive, kuid suurim, 13,2-protsendiline langus toimus jalatsikaubanduses. Ettevõte põhjendab börsiteates langust oluliste kaupluste ümberkorraldustega.

„Olukorras, kus Statistikaameti andmetel on nn kaubamajade jaesegmendi kaupluste käive kogu Eestis olnud alates veebruarist languses, tuleb Kaubamaja üheksa kuu 2,5%-list kasvu hinnata väga heaks tulemuseks. Kolmandas kvartalis küll kasvu ei olnud, kuid arvestades nii Tallinnas kui Tartus suvekuudel toimunud tänavaremonditöid, mis muutsid klientide kesklinna pääsemise äärmiselt keeruliseks, oli see ka ootuspärane.“

Puusepa sõnul on kaubamajade segmendi puhul mõningane mõju tulemusele olemas ka ida suunalt tulevate turistide arvu pideval vähenemisel. „Vene kliendid on olnud alati helded ostjad - nende märkimisväärselt kahanenud arv ei tee meid ülearu murelikuks, kuid rõõmustamiseks ka põhjust pole,“ lisas Puusepp.