Tunnustatud idufirma SprayPrinter kogus kopsaka investeeringu ja lubab toodangu peatselt klientideni toimetada


Tunnustatud idufirma SprayPrinter kogus kopsaka investeeringu ja lubab toodangu peatselt klientideni toimetada
Spreiprintimine Jüri Arraku teose ainetelFoto: SprayPrinter

Ettevõtluskonkursi Ajujaht võitnud idufirma SprayPrinter sai kokku investeerimisringi, mille käigus koguti 125 000 eurot.

Ettevõte saadab esimesed tooted klientidele juuli lõpus, teatas SprayPrinter.

Peamiselt investeerisid selles ringis firmasse Eesti investorid, ühena neist ka varem idufirmadesse oma raha paigutanud Margus Aiaots.

Aiaotsa sõnul meeldib talle, kui inimesed realiseerivad oma unistusi ning see kiirus ja energia, millega ideid ellu viiakse. “Klikk käis mu peas ära kohe. Väga lahe toode. Kokku saavad kaks väga erinevat maailma, kunst vs tehniline vidin, näen nende vahel tulevikus suurt seost. Loomulikult on SprayPrinteri näol tegemist riskantse ettevõtmise ning investeeringuga, kuid seda enam soovin mina anda omapoolse panuse, et SprayPrinter oleks järgmine Eesti edulugu. Loodetavasti innustab SprayPrinter teisigi suurelt tegutsema,” rääkis Aiaots.

SprayPrinteri eduloo-lumepalli lükkas veerema BuildIti kiirendi läbimine.

“SprayPrinter oli üks nendest harva esinevatest ideedest, mil sa investorina mõtled, et midagi sarnast pole veel kohanud. Seejuures on Buildit varajase faasi startup-investorina läbi vaadanud üle tuhande investeeringut otsiva alustava ettevõtte,” ütles Builditi tegevjuht Aleksander Tõnisson.

SprayPrinteri tegevjuht Richard Murutar rääkis, et selja taga on ropp töö, kuid lihtsamaks ei lähe ning tohutult palju on vaja veel teha. Ettevõte kasutab investeeritud raha tootearenduseks, komponentide ostmiseks, tootmise ette valmistamiseks ning esimese partii printerite tootmiseks. Ettevõte toodab esimese partii printereid valmis enda Tartu töökojas.

Talvel viis firma läbi rahvusvahelise Hooandja-tüüpi kampaania Indiegogo platvormil. Toetajad ostsid vaid idee baasil ette üle 200 printeri.