?Nelikümmend tuhat!? hüüatab tänavalt vanalinna butiigi uhket väljapanekut uudistama sattunud naisterahvas, nähes litterseeliku hinnasilti. Tahes või tahtmata kõrvutab mõte riideeseme hinda autoaias nähtud Nissaniga ? täiesti erinevad asjad, ometi sama hinnaklass. Kliendi jahmunud pilgu tabanud müüja selgitab heatahtlikult, kuidas iga viimane kui kivike ja litter konkreetsele seelikule käsitsi kinnitati, rääkimata kvaliteetsest kangast ja mainekast kaubamärgist. Sellest ka vastav hind. Üldjuhul vajavadki hinna sŠokist toibumiseks müüjalt turgutust just uudishimust poodi sattunud kodanikud, sest püsikliente butiikide hinnatase kaameks ei ehmata.

Kõiki kaubamärgikauplustes müüdavaid esemeid autohinnaga võrrelda ei saa, ent mitmekordne hinnavahe kaubanduskeskustes müüdavate kaupadega võrreldes on suhteliselt igapäevane nähtus. Vaatamata sellele ei kurda kliendipuuduse üle ükski disainrõivapood. Vastupidi: kümmekonnal pealinnas tegutseval ni sŠipoel läheb aina paremini, tõusujoones on nii käibe- kui ka kasuminumbrid. Kauplustes kohtab nii eestlasi kui venelasi, oma panuse toovad kaupmeestele ka turistid. Ja müüt, et Eesti butiigiäri hoiab üleval vaid nende jõukate meeste rahakott, kes abikaasale disainrõivaäri näol vahva meelelahutuse soetanud, vett ei pea.

Äriregistri andmeil on käibe- ja kasuminumbreid arvestades Eesti edukaim butiigipidaja EMT eksbossi Peep Aaviksoo proua Sirje. ?Ei pannudki poodi kinni,? naerab Sirje Aaviksoo kuulujutu peale, et kõrge palgaga abikaasa hoidnud ülal ka naise äri. Nii see igatahes pole. Aasta-aastalt on kvaliteetsete naisterõivaste äri jõudsalt ülesmäge rühkinud. Enne rõivaäri hulgikaubanduses kaasa löönud Sirje Aaviksoo tööd ei karda. ?Käime kaupluse juhatajaga Kopenhaagenis kaupa tellimas, teen ise raamatupidamist ja annan müüjatele vabu päevi,? on proua Aaviksoo tööga rahulolev.

Plaan kasvada

MaxMara edust lähtuvalt on ta ka teise kaupluse avamisele mõelnud, kuid konkreetseid samme pole veel astunud. 1994. aastast tegutseval MaxMara kauplusel on tänaseks 1200 naisklienti. Kõiki iseloomustab soov maitsekalt riietuda.

Üle kümne aasta on Escada kaubamärki maale toonud ja juba kahe kaupluse omanikuks kerkinud Ülle Sildmäe. Tema on Hansapanga asutamisega tuntuks saanud suurärimehe Toomas Sildmäe kaasa. Ülle sõnul on lisaks unikaalsele valikule ja koolitatud konsultantidele-müüjatele disainrõivaste äri eeliseks veel kaubanduskeskustest privaatsem keskkond. ?Ostes kvaliteetrõivast, ostetakse samas ka elustiili,? on rõivaäris tegev naisterahvas kindel ja toob paralleeliks inglaste ütlemise: ?Ma pole nii rikas, et osta odavaid asju.?

Suurärimees Toomas Sildmäel on abikaasa rõivapoodide üle hea meel. ?Mina sellele ettevõtmisele peale ei maksa ning äri teenib iseseisvalt kasumit,? ütleb Toomas Sildmäe.

Tulu teenivad ka Urmas Sõõrumaa elukaaslase Kätlin Marani vanalinnas ja Viru keskuses asuvad poed. ?Urmas vahel nöögib, et võiksin mõne kasumlikuma äriga tegelema hakata, kuid mulle rõivaäri istub,? on Kätlin Maran valikuga rahul. Viisteist aastat tagasi rõivaärisse sukeldunud naisterahvas leiab sealt väljakutseid tänaseni. Meeldiv ? messid, reisimine, show?d, mood ? on sedapuhku kasulikuga ühendatud ja ettevõtteks vormitud. Marani kauplustesse meelitab kliente eelkõige ainulaadne kaubavalik. ?Mõni litter, tutt või sats muudab rõiva kõnekamaks,? iseloomustab omanik valitud nišši. Iga eset on vaid üks ning tõenäosus, et samasuguse pluusiga naaber vastu jalutab, jääb kaduvväikseks. Marani Don & Donna esindab Eestis Trussardi, Liu Jo, Guru, Jean Paul Gaultier kaubamärke.

Lisaks rõivastele, mis kõigile silma hakkavad, läheb hästi ka rõivaäri varjatumal poolel ? pesuäril. Maailmanime La Perla kaubamärki esindava Luxton Investi omanik on Kersti Toots. Sisuliselt jätkati 2004. aasta lõpust Demini kaubamajas tegutsenud omaniku tegevust Tallinna sadama D-terminali piirkonnas. Firma tegi sisseseadeks investeeringuid 1,2 miljonit krooni, laenu võeti äritegemiseks 1,4 miljonit. ?Muutsime asukohta. Nii äriliselt kui ka logistiliselt oli see mõttekas samm,? ütleb Kersti Toots.

Hugo Boss saab uue kaupluse

?? Versus Invest avab lähiajal Viru keskuses lisaks Pärnu mnt esindusele uue poe. Firma esindaja Kerri Ulpi sõnul orienteerub avatav kauplus just vabaajariiete müügile, brändiks Hugo Boss Orange. Millisele korrusele ja kui suurele pinnale kauplus on kavandatud, Ulp ütlema ei soostu.

?? Kaubamärke Joop ja Hugo Boss esindav Versus Invest plaanib 2006. aasta käibenumbriks 40 miljonit krooni.