Suva sokivabriku müügidirektori Kristel Idoli sõnul ületasid laulu- ja tantsupeo aegsed müüginumbrid kõikide ootusi.

“Peame ka tunnistama, et mingit müügiplaani numbrites meil kavandatud ei olnud,” rääkis Idol Päevaleht Online’ile ning lisas, et osad tooted lõppesid nende päevade jooksul isegi laost otsa - eelkõige naturaalsel valgel põhjal naiste põlvikud. “Põlvikute müük on üldse olnud viimase aasta jooksul üllatavalt suur ja samuti naturaalsel valgel põhjal sokkide ja sukkpükste müük,” märkis Idol.

Etnosokkide populaarsus osutus samuti väga suureks. “Väga palju oli meie ostjaskonnas välismaalasi. Näiteks bussitäis jaapanlasi, kes ostsid paar sokistendi tühjaks ja väga palju väliseestlasi, kes ostsid tooteid endale ja kingitusteks oma elukohamaale,” rääkis Idol menukaks osutunud laulupeosokkidest.

“Meie esinduspoes Tallinna Kaubamaja I korrusel oli peonädalal väga aktiivne müük. Müüjate sõnul soovisid paljud kliendid kohe võimalust sokkidelt/sukkpükstelt etikett eemaldada ja toode kohapeal jalga panna,” meenutas Idol ostjate käitumist laulupeonädalal. Kui palju edukas sokimüük sokivabrikule kasumit tõi, Idol siiski välja ei toonud.

Kuna rahvusmustriliste sokkide vastu nii suur huvi oli, võib Idoli sõnul juulis ja augusti esimesel poolel tekkida väikeseid tarneprobleeme, sest vabriku tootmise pool on juulis kollektiivpuhkusel. “See eest annab see võimaluse kujundada uusi disaine,” andis Idol lootust, et tulemas on veelgi huvitavama kujundusega sokipartiisid.

“Meie projekti puhul ei ole tegemist olnud ainult ärilise ettevõtmisega vaid tahtega toetada läbi nende toodete müügi ka järgmiste aastate pidu ja viia Eestis toodetu meie riigi külaliste suveniirikotti ja oma rahva igapäeva kasutusse,” avaldas Idol. “Kuna oleme veel üks väheseid tekstiilitööstusi kelle tootmine on 100% Eestis siis ammutame ka oma ideed ja tuleviku suuna eelkõige Eestist,” märkis ta.

Klientide ideed vormuvad uuteks sokkideks

Etnosokkide projekt sai Idoli sõnul alguse ligi kolm aastat tagasi.

“Oleme olnud aastaid Eesti Kunstiakadeemia tudengitele ja magistrantidele praktikakohaks. Praktika sisaldab tavaliselt ka ühte etnograafilist osa,” rääkis Idol ning märkis, et kolm aastat tagasi esitasid mõned tudengid väga toredaid kavandeid, milles oli kasutataud ka rahvuslikke mustreid. Kuna kavandid pakkusid sokivabrikule huvi, ostis AS Suva kollektsiooni kasutamise õiguse.

“Pool aastat hiljem valisime ostetud kollektsioonist 5 mudelit ja töötasime välja ka eraldi tootesarja mille nimeks sai ETNO,” tuvustas Idol sokkide alguslugu.´

“Tänaseks on ETNO tootesari saanud juurde väga palju imekauneid tooteid lastele, naistele, meestel. Põlvikute võidukäik meie sarjas sai alguse Mardilaadal 2008 aastal kui disainisime meie esimesed põlvikud, mis tõepoolest osteti viimse paarini laost ära nende kolme laadapäeva jooksul,” rääkis Idol.

Täna disainivad, otsivad ja ideetavad ETNO sarja AS Suva peadisainer-tootejuht Leila Tamm ja kunstnik Maarja Haabicht.

“Samuti kasutame kõiki meie klientide häid mõtteid ja ettepanekuid - alguses proovipartiidena ja hiljem juba suuremate tootmismahtudena,” rääkis Idol.

“Iga tore mõte võib saada reaalsuseks ja neid oleme kogunud ja pildistanud sellel peonädalal palju,” tutvustas Idol tulevasi sokilahendusi, mille jaoks ainest leiti tänavuselt laulu- ja tantsupeolt. Esimesi tulemusi võib tema sõnul oodata juba sel sügisel.

Laulu ja Tantsupeo SA-ga alustas Suva sokivabrik koostööd selle aasta jaanuaris.