Keerov ütles tänasel Net Groupi juubelifoorumil kõneldes, et internetiturunduse lähitulevikust rääkides ei saa mööda vaadata pealekasvavast nn pöidlapõlvkonnast.

„Tänased 10-aastased on mingis mõttes tagasi jõudnud sinna, kus alustati võibolla 100 aastat tagasi. Ehk siis nad teevad oma pöidlaga füüsilist tööd,“ rääkis Keerov.

„Kui te ei usu mind, siis nabige tänavalt kinni kolm 10-aastast ja tehke võistlus, kes saadab kõige kiiremini SMS-i ära. Ma garanteerin, et 10-aastane teeb teile väga pika puuga ära.“

Lisaks füüsilistele muutustele on aset leidnud emotsionaalsed muutused. Toimunud on teatud mõttes taandareng, mille põhjused peituvad müras, stressis ja info ülekülluses.

Kui vanem põlvkond tuleb ajast, mil majad olid hallid ja sukapüksid olid pruunid, siis praeguseks on kõik muutunud – tänavatel vaatavad vastu värvilised reklaamtahvlid, inimesed kannavad värvilisemaid riideid ning juurde on tekkinud kümneid kanaleid, mis on viinud info ülekülluse kriitilise piirini.

„Tänased noored alustavad aga sellelt stardiplatvormilt. Nemad ei ole teistsugust stressi ja müra kogust näinudki. See on kaasa toonud selle, et nende tähelepanu on fragmenteeritud ning nad tegelevad kogu aeg mitme asjaga korraga. Ja vähe sellest, nad ka räägivad ja suhtlevad mitmes kanalis korraga,“ sõnas Keerov.

Noorte probleemiks on keskendumisraskused, mis viib selleni, et nad suudavad korraga vastu võtta üha väiksemaid infokilde. Kui näitena tuua poplaulud, siis on nendegi kestvuspikkus aja jooksul lühemaks jäänud.

Keerovi sõnul on kaasaja netikasutajatel tekkinud teatud primaatidele omane mentaliteet. Inimestel on vaja enda ümber teisi inimesi ning hõimlust arendatakse internetis, kust ei puudu ühtlasi alfaisaste ja -emaste rollide kehtestamine, mis käib eri viisidel ja eri kanalite kaudu. Suurim "tegija" võib netis näiteks olla see, kellel on MSN-is kõige rohkem kontakte, isegi ka ta nende kõigiga ei suhtle.

Püsimatu netikasutaja tahab reageerida kohe, tal puudub võime oodata homseni. Kui ta leiab sinu veebilehelt midagi, siis ta peab seda saama kohe kõigi teistega jagada, mistõttu peavad veebikeskkonnad muutuma üha dünaamilisemaks.

Ettevõte peab arvestama, et temaga seotud info ei piirdu netis ainult ettevõtte kodulehega. Näiteks EMT jalajälg netis võib ulatuda Elioni kodulehest kuni Delfi kommentaariumini välja. Kui Delfi avaldab uudise, et EMT muudab maksustamise minutipõhiseks, siis needsamad primaadi mentaliteediga inimesed, kes peavad kohe saama midagi öelda, ei lähe seda ütlema EMT kodulehele, nad ütlevad seda sealsamas veebiartikli all. Seega on tekkinud olukord, kus ettevõtte kohta käiv diskussioon on ettevõtte enda kontrolli alt väljas.

Ettevõttele muutub üha olulisemaks see, mida ja millest temast räägitakse. Suurema kontrolli saamiseks võib ettevõte näiteks dashboardi abil mõõta, kuidas tal internetis läheb ja sekkuda ise nendesse diskussioonidesse, kus ta peab seda vajalikuks ja kus on see võimalik.