Eratelekanal TV-3 on vaatajate seas populaarsem kui konkureeriv telejaam Kanal 2, selgub Baltic Media Factsi (BMF) uuringust.

BMF tele- ja raadioauditooriumi päevikuuringu andmetel kulutasid Eesti elanikud 14. veebruarist 12. märtsini teleri vaatamise ajast TV-3-le 15 protsenti ja Kanal 2-le 11,8 protsenti. Eelmise aasta lõpus olid näitajad vastupidiselt Kanal 2 kasuks.

ETV osakaal teleri vaatamisele kulunud ajast on endiselt ligi 27 protsenti. Kui eratelekanalite vaadatavus nädalavahetustel langeb, siis ETV puhul tõuseb, ulatudes pühapäeviti 39 protsendini.

BMF-i suunajuhi Hanno Kindeli hinnangul on TV-3 vaadatavusele kaasa aidanud see, et TV-3 on saatepäeva pikendanud, alustades juba kell 16.30. Ka ETV nädalavahetuse saatepäeva populaarsuse üks põhjus on peaaegu tervet päeva hõlmav ühtlaselt tugev programm.

Venekeelse elanikkonna telekanalite eelistuse osas muutusi pole - mitte-eestlased eelistavad Ostankino TV-d ehk ORT-d, teisel kohal on Venemaa TV ehk RTR ja kolmandal Kanal 2.

Mitte-eestlased vaatavad nädalas telerit 32 tundi ja 13 minutit, ent vaid viis tundi sellest ajast kulutavad nad Eesti telejaamade saadete vaatamisele. Eestlased jälgivad nädalas telesaateid ligi seitse tundi vähem kui vene keelt kõnelevad inimesed - 25 tundi ja 17 minutit. üks põhjus on siin see, et Ostankinot ja Venemaa TV-d on võimalik vaadata peaaegu ööpäev läbi.

Reet Oja saate populaarsus tõuseb

35 populaarsemast telesaatest moodustavad endiselt enamiku ETV omad. Muutunud on saadete vaadatavuse järjekord. Kui mullu novembris-detsembris oli ülekaalukalt esikohal Maire Aunaste juhitav "Reisile sinuga", siis selle aasta algul on saade kaotanud 100 000 vaatajat ning jäänud teleseriaali "Kodus ja võõrsil" järel teisele kohale.

Tõusva populaarsusega on ETV-s Reet Oja juhitav telemäng "Kuulus või kummaline", mis on Eesti vaatajate eelistustabelis jõudnud kolmandale kohale.

Menukad on olnud suusatamise ülekanded Lahtist ja Trondheimist - kõigil oli ühtlaselt palju vaatajaid.

Presidendi vastuvõtt köitis

Hoolimata kriitikast, on esimese 35 saate hulgas vaadatavuse poolest kõrgel kohal otseülekanne presidendi vastuvõtult vabariigi aastapäeval. See mitmetunnine saade suutis vaatajaid köita algusest lõpuni. 24. veebruari kaitsejõudude paraadi jälgis televiisorist 233 000 inimest ning saade oli vaadatavuselt 24. kohal.

TV-3 populaarsemad seriaalid olid veebruaris-märtsis "Armastuse dzhungel", millele järgnesid "Metsik süda", "Risttee" ja "V.E.R.I.". Kanal 2 populaarsusloetelu algab "Maria Celestega", mille järel tulevad "Santa Barbara", "Rosangelica" ja "Lõppmäng".

üksiksaadete esikümne moodustavad eratelekanalitel enamasti mängufilmid. Kanal 2 vaadatavamad filmid olid "Shaolin ninja vastu", "Kapten Apache" ja "Karate-võmm" ning TV-3-l " Seis! Või mu ema tulistab", "Afonia" ja "Põlev voodi".

BMF küsitles oma päevikuuringus ajavahemikus 14. veebruarist 12. märtsini 2379 üle 12-aastast Eesti elanikku.

VICTORIA PARMAS