Aasta algul kokku heitnud EVTV ja RTV ühiskanal on esimeste nädalatega vaatajate seas populaarsust juurde võitnud.

Uuringutefirma Baltic Media Factsi (BMF) viimane küsitlus näitab, et EVTVRTV on vaadatavuselt Kanal-2-le peaaegu järele jõudnud. Ajavahemikus 20. detsember kuni 16. jaanuar vaatas vähemalt 15 minutit Kanal-2 738 000 ning EVTVRTV-d 736 000 üle 12-aastase elaniku.

Eestlaste hulgas on EVTVRTV vaadatavus Kanal-2 omast suurem, mitte-eestlaste seas on aga pilt vastupidine. BMF-i suunajuhi Hanno Kindeli väitel võttis EVTVRTV ühinemisega veidi vaatajaid ära nii Kanal-2-lt kui Eesti Televisioonilt (ETV).

Kindeli hinnangul on EVTVRTV vaatajate hulga tõusule kaasa aidanud see, et kanal on 1. jaanuarist alates iga päev eetris. "Telekanal peab olema nähtav iga õhtu, et inimestel tekiks harjumus seda vaadata," lausus ta.

Kanal-2 juhi Ilmar Taska hinnangul saavutab EVTVRTV nendega sama suure vaatajaskonna seetõttu, et alustab saatepäeva varem ja on seega kauem eetris. "Kui jälgida kellaaega 20-22, vaatab meie saateid ikkagi rohkem inimesi," nentis Taska, kelle sõnul kavandab ka Kanal-2 aprillikuust saatepäeva varem alustada. "Oleme oma vaadatavusega rahul."

Taska sõnutsi mõjub Kanal-2 vaadatavusele negatiivselt see, et nad pole nähtavad Lääne-Eestis. See-eest on Kanal-2-l head tulemused Tallinnas ja Põhja-Eestis.

ETV peatoimetaja Raul Rebane kinnitas, et konkurentide edu ei sunni ETV-d oma programmi muutma. "Temaatiliselt on ETV programm kaetud," nentis ta, "kuid igat üksikut saadet tuleb teha paremini."

Viimase küsitlusperioodi tulemused võib jagada selgelt kaheks osaks. Esimene neist puudutab jõulude ja uue aasta aega, mil inimesed vaatasid tavalisest tunduvalt rohkem televiisorit. Teist ajavahemikku iseloomustab aga EVTVRTV vaadatavuse tõus.

Aastavahetusel tegid eestlased oma valiku ETV ning mitte-eestlased Ostankino kasuks. Selle õhtu vaadatavaim saade oli BMF-i küsitluse järgi "Reisile sinuga", mis edestas napilt presidendi uusaastakõnet. Kui üle poole eestlastest vaatas-kuulas enne südaööd Lennart Merit, siis mitte-eestlased eelistasid samal ajal Ostankino kanalit. Presidenti kuulas neist sel ajal vaid 8,6 protsenti.

Uuringufirma andmetest nähtub, et ETV seriaal "Kodus ja võõrsil" on aegamööda vaatajaid juurde kogunud. Samas on viimase nelja kuu jooksul veidi langenud Kanal-2 "Santa Barbara" vaatajate hulk.

Kindeli hinnangul on seriaalid vaid üks osa saadetest, mis kindlustab telekanalile igal õhtul vaatajaid. "Sama tähtsal kohal on ka oma saadete hulk," lisas ta.

BMF-i koostatud programmi edetabelist nähtub, et ETV 35 vaadatavamast saatest on üle poole oma saated. EVTVRTV-l saadete pingerea etteotsa jõudnud kodumaised saated võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. Kanal-2 35 populaarsemat saadet on aga vaid seriaalid ja mängufilmid.

Küsitlusest selgub, et üle 12-aastased eestlased vaatavad nädalas televiisorit keskmiselt 26 tundi ja 43 minutit, mitte-eestlased aga 34 tundi ja 29 minutit. Sealjuures vaatavad mitte-eestlased eestlastest tunduvalt rohkem videot.

BMF kasutab uuringute tegemisel iga nädal 2100-2200 vastajat, mis Hanno Kindeli sõnul on piisav hulk küllaltki täpsete tulemuste saamiseks.

VICTORIA PARMAS