Konkurentsiamet menetleb praegu korraga kahe SMS-laenukontori kaebust - nii Credit Invest kui Placet Group kaebavad suurpanga diskrimineeriva suhtumise üle, kes ühtedele laenukontoritele võimaldab SMS-laenu tellimiseks vajaliku autoriseerimisteenuse kasutamist, teistele mitte, kirjutab Postimees.

Ühispank ei soostu SMS-laenukontoreid oma konkurentideks nimetama: "SMS-laenu võtja on tavapäraselt inimene, kelle maksevõime ei luba tegelikult laenata," kinnitas panga pressiesindaja Silver Vohu.  

Panga e-panganduse juhi Tammo Otsasoo sõnul ei kontrolli laenukontorid enamasti kliendi maksevõimet. "Samas käitutakse võlgu jäänud kliendiga väga karmilt ning pole harvad juhtumid, kus laenusumma mittetähtaegse tagasimakse viivised ületavad laenusummat mitu korda," nentis ta.

Credit Investi juhataja Valdis Kaldi väitel provotseerib aga pank ise olukorra, kus laenuandja ei saa inimese tausta kontrollida. «Panga kaudu autoriseerides ma tean, et inimene on see, kes ta väidab end olevat,» selgitas Kald.

Hansapank pakub väikestele laenukontoritele oma internetipanga autoriseerimisteenust edasi: "Näeme oma klientidena kõiki, kes tegelevad legaalse äriga," märkis Hansapanga jaepanganduse tegevdirektor Margus Rink.