Maapalu sõnul on taust.ee suunatud kõigile Eesti ettevõtjatele ja eraisikutele. „Sellest saavad kasu nii need, kes teevad kuu jooksul 5000 krediidiotsust (nt laenuandjad, telekomid, ehitusmaterjalide müüjad jne), kui ka eraisikud, kes annavad oma korteri üürile ja soovivad teada, kas nende tulevane üürnik on korraliku maksekäitumisega isik või mitte.“

Tulus äri
Hetkel on krediidiotsuste tegemiseks vajaliku taustainfo kogumise ja analüüsimise valdkonna turuliider Krediidiinfo AS. Tegemist on väga tulusa äriga, sest Krediidiinfo AS teenis 2013 saastal 3,4 miljoni euro suuruse käibe juures 1,65 miljonit kasumit. Maapalu sõnul on rahvusvahelisse kontserni Experian kuuluv Krediidiinfo seni olnud sisusuliselt monopoolses seisundis. „Taust.ee loomise tõuke saime klientidelt, kes kurtsid turuliidri väga jäiga poliitika ja kõrgete hindade üle. Tahame kohaliku Eesti ettevõttena murda rahvusvahelist monopoli ja tuua Eesti klientide jaoks teenuse hinnad alla.

Monopol pole kunagi parim lahendus ja täna me tahame tõestada, et võlainformatsiooni turul on palju täitmata lünkasid, mida me oleme tänaseks suutnud edukalt täita“ lisas Maapalu. Meiega on ühinenud juba turu suurimad info avaldajad ning info pärijad ning meie andmemaht kasvab väga suure kiirusega. Lisaks oleme me alustanud erinevate skoorimismudelite pakkumist s.h turul unikaalset Big Data skoori.

Krediidiinfo AS tegevjuht Alar Jäger: „Krediidiinfo AS on oma valdkonna turuliider, kuid me ei saa rääkida monopoolsest seisundist, sest meil puudub monopoolne ressurss. Andmed, mida oma töös kasutame on avalik info, avalikest allikatest.

Konkurents on taustainfo valdkonnas eksisteerinud kogu Krediidiinfo kahekümne tegutsemisaasta vältel. Praegu on turul selline tendents, et mõne aja pärast võivad andmed muutuda tasuta kättesaadavaks. Puhtalt andmete müügist tuleb käivet üha vähem ja põhirõhk on ikkagi matemaatilistel ja analüütilistel toodetel,“ väidab Jäger.

Maapalu hinnangul peaks iga hoolas ettevõte tegema taustapäringuid erinevatesse registritesse, kuna reaalsus on see, et vajalik info jaguneb erinevate andmebaaside vahel.

Kliendid vajavad alternatiivi
Inbank AS finants- ja riskijuht Marko Varik ütleb, et „Konkurents taustainfo turul on olnud piiratud ja uute teenusepakkujate lisandumine oleks kasutaja vaatenurgast vägagi tervitatavad.”

Tele2 Eesti AS juhi Argo Virkebau arvates on samuti turule vaja alternatiive. „Kui on rohkem pakkujaid, siis võidavad kliendid nii hinnas kui ka kvaliteedis ehk saame teha täpsemaid krediidiotsuseid. Seni on teenuse hind olnud liiga kallis.”
Virkebau sõnul kasutab Tele 2 nii Krediidiinfo kui taust.ee teenust. ”Üks-ühele süsteemid asendatavad pole, seega kasutame mõlemat teenust paralleelselt,” lisas Virkebau.

TAUST.EE unikaalne lihtsus
Ülar Maapalu räägib, et taust.ee on suutnud leida loogika, kuidas kõik oluline isiku kohta ühte vaatesse panna. Maapalu: „Mitme lehekülje pikkused krediidiraportid on lugejale lihtsat kurnavad, eriti kui neid peab kümnete kaupa läbi töötama. Muidugi on ka taust.ee-s võimalus võtta ette detailsem vaade, kuid peamine tööriist on valgusfooriloogikas ikoonid, mis ütlevad kasutajale sekundiga ära, mis teemale tasuks antud isiku puhul rohkem tähelepanu pöörata.“

www.taust.ee

Content marketing (CM) ehk sisuturundus on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb CM kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et CM oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. CM on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. CM teenib alati tellija turundulikke eesmärke.

Jaga
Kommentaarid