Teede Projektijuhtimise AS juhatuse esimees Ilmar Lingi sõnul on maa aluste kommunikatsioonide ja -trasside rajamine oluliselt aeganõudvam töö, kui järelejäänud pinnakattetööd, seepärast võib jääda mulje aeglasest töötempost, kuigi ollakse graafikus.

Tartu mnt rekonstrueerimisel on põhiosas lõpetatud kommunikatsioonide rajamine, on rajatud müraseinte vundamendid ning teostatakse tee-ehituslikke tõid. Tööd lõpetatakse 2013. aasta augustikuus. Maikuus lõpetatakse Ülemiste liiklussõlme põhirajatiste betoonitööd, välja arvatud tööde tehnoloogiast tingituna Filtri tee piirkonnas oleva kahe kergliiklustunneli betoonitööd.

Välja on ehitatud enamus maa-alustest kommunikatsioonidest. Suve- ja sügisperioodil jäävad teostada põhiliselt tee-ehituslikud ja liikluskorralduslikud tööd.

Ülemiste liiklussõlme projekti kogumaksumus on 99,2 mln €, millest Ühtekuuluvusfondi toetus on 65,4 mln € ja linna finantseering 33,8 mln €.

Ülemiste liiklussõlmes ehitatakse ja rekonstrueeritakse 12,9 km teid, rajatakse 2 sõiduteetunnelit, 1 viadukt ja 2 raudteeviadukti, ehitatakse ja rekonstrueeritakse 10,02 km kergliiklusteid ning ehitatakse 3 kergliiklustunnelit, rajatakse üle 14,2 ha haljasala ja ligi 16,5 km erinevaid sademevee kanalisatsioonirajatisi.

Ülemiste liiklussõlme väljaehitamist alustati 2010. aasta suvel. Liiklussõlm valmib 2013. aasta oktoobrikuus.