Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo ütles ETAle, et kuigi sigaretimarke Wall Street, Quattro ja Prince vahendav firma House of Prince Eesti (HPE) poolne tubakareklaami rikkumine oli üks räigemaid, oli tarbijakaitseamet sunnitud piirduma vaid ettekirjutusega.

“Kuigi marki Wall Street reklaamiti kahel moel, olime sunnitud tõendusmaterjalide puudumise tõttu neid rikkumisi käsitlema kui ühte, mis välistas aga kohtu kaasamise,” nentis Ehasoo. Samas lisas Ehasoo, et tubakafirma on võetud erilise tähelepanu alla ning järgmisel libastumisel nõuab tarbijakaitseamet ettevõtte tegevusõiguse ära võtmist.

HPE sai ettekirjutuse selle eest, et oli sigarettide müügipunktides välja riputanud marki Wall Street ostma ja suitsetama kutsuva reklaami, nentis Ehasoo. “HPE üleastumine on seni kohatuist räigeim, kuna teised tubakatoodete maaletoojad on üritanud reklaami teha varjatumalt,” lisas Ehasoo.

Samas nentis Ehasoo, et suured ja silmapaistvad reklaamid sigaretipaki ja tekstiga “Aeg on raha” ja “Värske uudis” on veel tänaseni firma hooletuse tõttu mõnes kioskis üleval.

HPE tegevdirektori Margus Venelaise sõnul on libastumised tihti tingitud sellest, et keegi ei suuda täpselt öelda, kus algab reklaam ja kus lõpeb tarbijainfo. Tema sõnul on piiri tunnetamine väga raske.

Neljast suuremast Eestisse tubakatooteid vahendavast firmast kolm on viimase aasta jooksul keelatud tubakareklaami tõttu saanud tarbijakaitseametilt ettekirjutuse. Ainsana pole reklaamiseadust rikkunud Philip Morris Eesti.

Esimese rikkumise korral piirdub tarbijakaitseamet ettekirjutusega, kuid teisel korral tuleb reklaamiseaduse kohaselt pöörduda kohtusse. Kohus võib keelatud tubakareklaami eest määrata kuni 100.000 krooni suuruse trahvi või tegevuslitsentsi ära võtta.

Tarbijakaitseamet on aasta jooksul tabanud keelatud tubakareklaami tegemiselt ka firmad Amer Tobacco ja Austria Tabak Eesti. Esimene kasutas keelatud võtteid margi Trend, teine margi Leek reklaamimisel. Järgmine rikkumine tooks firmadele kohtuasja ning trahvi.