Kuni 1500, 3000 ja 6000 euro eest leidsid Autolehe ajakirjanikud Margus Pipar, Tõnu Korrol ja Elmar Ots rohkem ja vähem üllatavalt soodsate praktiliste peresõidukite kõrval ka hämmastavalt odavaid džiipe, sport- ja luksusautosid.

Jah, teinekord on madalal hinnal hea põhjus, näiteks äärmiselt kehv töökindlus, kuid võib leida ka autosid, mille kasutusomadustele või vastupidavusele eriti etteheiteid teha ei saa. Isegi kehvast mainest tasub mööda vaadata, kui vähese raha eest saab suhteliselt moodsa, hästi hoitud, väikese läbisõiduga ning tehniliselt korraliku auto. Ikka parem kui nime eest juurde maksta ning siis hooldamata tehnikat remontima hakata ja läbinisti väsinud autoga ringi sõita.

Alfa 156
1997–2005. a, alates 1500 eurost

Väga lihtne: kuna Alfa Romeot kardetakse tema kehvapoolse töökindluse pärast, siis kukuvad seda marki sõidukite hinnad kiiresti väga madalale. Tegelikkus on aga see, et Alfa 156 töökindlus polegi väga hull ning soodsalt leiab nigelate seast teinekord ka väga hästi hoitud eksemplare. Tehti neid ju kokku lausa 680 000, mis on Alfa Romeo kohta tohutu saavutus. Tõsi, tegu pole kõige praktilisema sedaaniga, aga selle kaaluvad üles seksikas disain ja pööretemaiad kahe küünlaga mootorid. Piisavalt särtsakad on juba 1,8- ja 2liitrised „reasneljased”.

Hinnad: Alla 1000eurostel autodel on reeglina mootoririke või mõni muu suuremat sorti häda. Seevastu 1500 euro piirimail leiab juba ostmisväärilisi sõidukeid ja täiesti korraliku auto võib leida juba 2000 euroga.

Jeep Grand Cherokee
1992.–1998. a, alates 1400 eurost

Maastikuauto leidmine 1500 euro eest võib osutuda parajaks pähkliks, seda suuremat üllatust pakub Jeep Grand Cherokee hinnatase. Luksuslik, võimsa mootoriga Jeep vaid natuke rohkem kui tuhande euro eest! Sõiduk on maastikul võimekam kui maanteel, rüüpab palju bensiini ega ole ülejäänuski odav pidada. Diiselmudelit selle eelarve juures ei saa, kuid samas esineb diiselmootoritega ka rohkem probleeme.

Hinnad: Ühtki väga head kuni 1500eurost Grand Cherokeed ülevaate kirjutamise hetkel müügis ei olnud, aga neid liigub ja nagu piiratud eelarve puhul ikka, tuleb õiget autot otsida ja oodata.

E-klassi Mercedes
1995–2002, alates 1000 eurost

Võimsad ottomootorid, säästlikud diislid, ruumikas sedaan- ja veel avaram universaalkere, taga- või nelikvedu, paremal juhul rikkalik varustus, mugav ja vaikne küüt – kurvasilmse mersu plusse koguneb pikk rida. Hirmutavaim miinus on raginal roostetav kere, aga hoolikas otsija võib siiani avastada mõne sellest veast prii auto.

Hinnad: 1000eurosed isendid võiks kõrvale jätta ning lati kergitada vähemalt kaks korda kõrgemale.

Volkswagen New Beetle
1998–2011, alates 2000 eurost

Tahtes massi seast silma paista, kuid põlates näiteks Smarti liiga tillukeseks ja talvel ebakindlaks ning Chrysler PT Cruiseri tehniliste vigade hulga tõttu vastuvõetamatuks, on Põrnikas nii vahva välimusega auto kohta suhteliselt mõistlik valik. Heakene küll, tagaistmele mahuvad ainult lapsed, kuid see-eest on tehnikapool rahvalikumate Volkswagenite omaga sama ehk ülalpidamine üsna murevaba ning sõiduomadused üle keskmise.

Hinnad: Isegi sajandivahetuse autode eest küsitakse 2000 eurot. 2500–3000 euro eest võib juba leida turbomootori või automaatkastiga versiooni.

Ford Focus
2004.–2011. a, alates 3000 eurost

Kui vanemate Fordide hinnad on madalad laialt tuntud rooste- või elektriprobleemide pärast, siis teise põlvkonna Focus on neist hädadest peaaegu prii ning selle töökindlust võib heaks pidada, pealegi kuulub see kasutusomadustelt oma klassi tippu. Sellega on hea sõita, mootorid on säästlikud, kere ruumikas ja varuosad soodsad. Nii võib ahvatleva hinna peamiseks põhjuseks pidada väga suurt pakkumiste hulka turul: kokku müüakse selliseid Focuseid tublisti üle 100.

Hinnad: Ka teisi väikekesklassi autosid müüakse soodsalt, aga Fordi hinnad panevad tõesti imestama: juba 4000–4500 euro olemasolul võib osta 2007. või 2008. aastal Eestist uuena ostetud kindla ajalooga Focuse, mille läbisõit jääb 100 000 kilomeetrist allapoole.

Volkswagen Phaeton
Alates 2002. a, alates 4500 eurost

Muidu rahvalikke autosid tootva Volkswageni esindusmudel ei ole kunagi saavutanud Mercedes-Benz S-klassi või 7. seeria BMW-ga sarnast populaarsust, ent see ei tähenda siiski, et Saksa gigant ei oleks osanud luksusautot teha. Oli ju eeskuju, millele tugineda, Audi A8 (millega Phaeton osaliselt ka tehnikat jagab), omast majast võtta. Esindusauto jaoks ebapiisav maine tähendab aga, et võimsaid-ülimugavaid ja ruumikaid Phaetoneid saab juba mõne samaealise pereauto hinnaga.

Hinnad: Kõige odavamad (tavaliselt siiski mõne rikkega) Phaetonid maksavad alla 5000 euro,  5900 euroga saab aga näiteks väikese läbisõiduga auto, mille kohta kirjutatakse: ideaalkorras, hooldatud margiesinduses. Kõik info sealt kättesaadav.

Mazda RX-8
2003.–2008. a, alates 4999 eurost

Eelmise kümnendi alguses pani Mazda oma neljaukselise vankelmootoriga sportautoga endast rääkima kogu automaailma. RX-8 oli ilus, haruldaselt praktiline (neli hästi kasutatavat istekohta), kiire ja suurepärase juhitavusega. Ühtlasi võis loota eeskujulikku töökindlust, mis on ju pikka aega olnud Mazda tugev külg. Õnnetuks osutus aga just omapärane vankel- ehk rootormootor, mis kulus läbi ja nõudis remonti ootamatult kiiresti. Seepärast on paljudel RX-8-tel juba asendusjõuallikad. Kui mootori tervises veenduda, on tegemist väga põneva (hobi)autoga!

Hinnad: RX-8 on muutunud uskumatult odavaks, tegemist on kindlalt ühe kõige soodsama sportautoga turul. Autosid läbisõitudega kaugelt alla 100 000 kilomeetri müüakse hindadega alates 5000 eurost.

Millised üllatavad leiud kasutatud autode erinevates hinnaklassides Autolehe tegijatele veel silma jäid, loe selle nädala Autolehest!

Kas mõni neist võiks olla sinu valik?