Ökonoomne ja sportlik 3-ukseline mudel jõuab Eestisse selle nädala lõpus, uuenduskuuri läbi teinud 5-ukseline mudel on juba saadaval, teatas United Motors.

United Motorsi müügijuht Kalle Kuuspalu ütles, et BMW 1. seeria täieneb olulise mudeliga, mida väike-keskauto huvilised on juba oodanud. “Sportlik 3-ukseline mudel on kõige laiema teljevahega ja ainus tagasillaveoline omas klassis ning väärib tähelepanu nii sõidumugavuse ja dünaamika, turvalisuse kui ökonoomsuse poolest,” sõnas Kuuspalu. Ta lisas, et uuenduskuuri läbi teinud 1. seeria 5-ukselise mudeli puhul pakuvad kõneainet täiustatud disain ja mitmed tehnoloogilised lahendused, samuti uue põlvkonna võimekad ja väga ökonoomsed diiselmootorid.

Kuuspalu sõnul on väikseim seeriatootmises olev BMW – 1. seeria diisel – ühtlasi ka baierlaste kõige ökonoomsem mudel, kui jätta kõrvale uus diisel-MINI ja vesinikauto BMW Hydrogen 7. Tänu uue põlvkonna 4-silidriliste diiselmootorite tulekule on kütusekulu viidud 1. seeria mudelitel kuni 24% madalamaks. Nii 3- kui 5-ukselise diiselmudeli 118d keskmine kütusekulu 100 km kohta jääb vaid 4,7 liitri juurde!

3-ukseline sõiduk tuleb müügile viie mootorivariandiga, kõigil standardis 6-käiguline käigukast. Võimsaim on 3-liitrine 6-silindriline Valvetronic bensiinimootoriga mudel 130i, järgnevad 4-silindrilised mudelid 120i ja 118i, diislite valikus on turbolaaduriga diiselmudel 120d ja 118d. Uue 5-ukselise valikus on lisaks nimetatud mootorivariantidele veel üks: bensiinimootoriga mudel 116i.

1. seeria 3-ukselise uudismudeli välimus mõjub terviklikuna, sest kolm ust annavad väike-keskauto proportsioonidele sportliku ilme. Kompaktse olemusega sõiduki parimad sõiduomadused on saavutatud 50:50 kaalujaotuse, laia telgede vahe ning tagasillaveo ja ees paikneva mootori oskusliku tasakaaluga. Vaatamata sõiduki väikestele mõõtmetele ulatub pagasiruumi mahutavus sõltuvalt tagaistmete asendist 330-1150 liitrini.

Esiletõstmist väärivad mitmed tehnoloogilised uuendused, mis uue 1. seeria juures kasutusele võetud. BMW rakendab siin oma uudset efektiivse dünaamika kontseptsiooni Efficient Dynamics, mille eesmärgiks säästa veelgi rohkem kütust ja keskkonda. Selle näiteks on pidurdusenergia regenereerimine ja väljalülituv generaator, automaatne Start/Stop käivitusfunktsioon, lisavõimalusena ka elektrooniline kiirustundlik roolivõimendi, mis kasutab vähem energiat. Sõiduki põhivarustusse kuuluvad runflat rehvid koos rehvirõhu indikaatoriga, hulgaliselt turvaelemente ja erinevad juhiabisüsteemid nagu dünaamiline suunastabiilsuse kontroll, veojõu kontroll ja elektrooniline jõujuhtimine. Lisadena on saadaval bi-xenon tuled, pööravate esitulede funktsioon, iDrive, MP3 valmidus jms.

BMW 1. seeria 5-ukselise mudeli välimust viimistleti disainerite poolt täiuslikumaks, seda märkab uue iluvõre, madalama spoileri, dünaamilisemate esitulede, tagantvaates uue kaitseraua ja tagatulede järgi. Interjööris domineerib BMWle omane lakooniline disainijoon, ent kvaliteetsemate materjalide ja uute värvide kasutamine lisab salongile eksklusiivsust.

Maailmas on müüdud kokku üle 200 000 BMW 1. seeria auto ja tagasillaveoline väike-keskauto näitab konkurentidele hambaid. Värske 3-ukseline mudel ja uuenenud 5-ukseline kindlustavad BMW positsiooni selles segmendis veelgi. Viieukselise mudelil 116i baashind algab 341 400 kroonist, kolmeukselise 116i maksumus baasvarustuses on 333 600 krooni.