Eesti Raudtee erastamisel osalema pidanud USA raudteefirma Wisconsin Central Transportation on sellest loobunud, kuna firma juhatuse esimees Edward Burkhardt, kes juhtis firma laienemist välismaal, lahkub augusti lõpus ametist.

Wisconsin Central kavatses varem Eesti Raudtee erastamisel osaleda koos Suurbritannia raudteefirma Jarvise ning Leks Kindlustuse endise nõukogu esimehe Guido Sammelselja firma Ganigeriga. Wisconsin Centrali asemel osaleb loodavas Baltic Rail Service´ i nimelises firmas tõenäoliselt Burkhardti rajatav investeerimis- ja konsultatsioonifirma.

Baltic Rail Service´it toetava Pakterminali nõukogu esimehe Aadu Luukase sõnul ei ole Burkhardti osalemine kindel, kuna erastamistingimusi pole veel teada.

"Kui erastamistingimused on klaarid, siis selgub, kes ja kuidas osaleb," ütles Luukas.

Wisconsin Centrali loobumise tõttu ei saa Baltic Rail Service Eesti Raudtee erastamisel kasutada Ameerika suurfirma spetsialistide pikaajalisi raudtee arendamise kogemusi.

Sammelselg selles probleemi ei näe. "Oskusteave ei seisne mitte firma põhikirjas, vaid inimestes," ütles ta.

Sammelselg lisas, et Burkhardt suudab ka oma uues firmas enda taha koondada tugevaid raudteeala spetsialiste. Sammelselg kinnitas, et Baltic Rail Service on endiselt valmis osalema Eesti Raudtee erastamises.

Ka Luukase sõnul ei ole oluline, et erastamisel osaleks mõni suurte kogemustega raudteefirma, kuna oskusteabe võib sisse osta.

Wisconsin Central laiendas oma tegevust väljapoole USA-d Burkhardti juhtimisel ning kavatses seda jätkata ka tulevikus. Üheks kavandatavaks projektiks oli Eesti Raudtee erastamine.

Analüütikute hinnangul tähendab Burkhardti lahkumine Wisconsin Centrali loobumist välismaistest raudteeostudest. Üheks Burkhardti lahkumise põhjuseks oli väidetavalt välismaiste tütarfirmade kehvad majandustulemused ning firma aktsiahinna järsk langus börsil.

Eesti Raudtee erastamisel osalemisest on loobunud ka USA raudteefirma Omnitrax, kuna nende hinnangul on Eesti riik raudtee erakätesse müümisega liiga kaua venitanud.