Praegu Fiatiga liiduläbirääkimisi pidav Chrysler peaks kuu lõpuni kasutada saama 500 miljonit dollarit, General Motorsile on seevastu samaks ajaks kavas anda 5 miljardit dollarit, et ettevõte võiks ennast pankrotti välja kuulutamata ümber struktureerida, vahendas Reuters USA rahandusministeeriumi raportit.

Samal ajal kutsus USA suurte autotööstuste töötajaid ühendav hiidametiühing United Auto Workers oma liikmeid Valgele Majale helistama ja e-kirju saatma, et ametiühingutelt nõutavad järeleandmised töötajate ja pensionile siirdunute õiguste osas leeveneksid.

"Meil on tarvis, et president Obama ja tema autotöörühm seisaksid restruktureerimisläbirääkimistel töötajate ja pensionäride huvide eest," andis ametiühing oma koduleheküljel avaldatud üleskutses teada. United Auto Workers esindab ligikaudu 26 000 Chrysleri ja 62 000 General Motorsi töötajat.

Ametiühingud – ja samuti Chrysleri ning GMi antud võlakirjade omanikud ja pangad – on surve all, et nad vähendaksid omalt poolt autotootjate võlakoormat, lubades ettevõtetel teha ellujäämiseks vajalikke ümberkorraldusi. Põhiküsimus, mille pärast ametiühingud võitlevad, on mitme miljardi dollari suuruse autotööstusest pensionile läinud töötajate tervisekindlustusfondi raha.

Et rahastada Chrysleri ja Fiati liitu – mis ilmselt sarnaneks mõneti Prantsuse Renault' ja Jaapani Nissani liiduga –, on USA valitsus pakkunud 6 miljardit dollarit.

Kui läbirääkimised on edukad, saaks Chrysler juurdepääsu Fiati väikeste autode tehnoloogiale ja Fiat omakorda väikeveokite tootmise platvormi ning võimsa võrgu, mille kaudu oma seni põhiliselt Vanas Maailmas püsinud autosid Ameerika turgudel müüa.