Väidetavalt Venemaa peaministri Vladimir Putini ärihuvisid esindav Šveitsi naftakaupleja Gunvor teatas, et piirikontrolli kehtestamisega ja energiavarustuse tagamisega seotud takistused ei luba terminali praegu avada.
Esmalt pidi Ust-Luuga tähtsaim terminal torud huugama panema juba eelmise aasta lõpus, seejärel lükati käivitamine tänavu aasta algusesse, siis tänavu kevadesse. Kuid sadamat arendav Ust-Luga Kompanni ei ole suutnud tagada terminalile piisavat elektrivarustust ja tingimusi tollikontrolli alustamiseks.

„Terminali on vaja mitte lindi lõikamiseks vaid selleks, et alustada reaalseid vedusid,“ ütles Ust-Luuga Kompanii peadirektor Maksim Širokov portaali Neftegazekspert teatel. Elektrivarustuse nõrkus ei võimalda suure energiatarbega terminali käivitada. Venemaa piiriteenistused aga ootavad, et sadamaoperaatorid rajaksid ametnikele esmalt korralikud töötingimused.

„Uus terminal hakkab töötlema peamiselt masuuti, mille hangumistemperatuur on 25-26 kraadi - meie kliimavöötme sooja suve temperatuur,“ ütles logistikaasjatundja Raivo Vare. „Terminal vajab igapäevaseks tööks ligikaudu sama palju elektrit nagu Türi linn.“

Terminali kiire valmimine kahjustab kaudselt ka Ust-Luuga Kompanii olulisimat aktsionäri Venemaa Raudteed, kelle sissetulekud vähenevad Vare hinnangul lühemate raudteevedude tõttu, kui naftavood hakkavad Eesti asemel suunduma Ust-Luugasse.

Ust-Luuga naftaterminal mahutab miljon tonni naftasaadusi ja suudab aastas töödelda kuni 30 miljonit tonni. Tänavu kavatseb ettevõte töödelda 7-10 miljonit tonni naftasaadusi.