General Motors investeerib Zaporozhetsisse

USA autokompanii General Motors (GM) investeerib 800 miljonit USA dollarit Zaporozhjes paiknevasse AVTOVAZ-i autotehasesse, teatas GM esindaja.

Rahaeraldus on mõeldud keskmise suurusega 1,5-4,5-tonnise kandejõuga veoautode tootmise edendamiseks, mille järele on Ukrainas kõrge nõudmine.

GM esindaja ütles, et võimaliku ühisettevõtte koostöövormi ja osaluse määra asjus ei ole veel kokku lepitud, kuid valitsuse garantiiga antud laenueraldise osas on leppimus saavutatud.

Toyota hakkab tootma elektriautosid

Jaapani juhtiv autotootja Toyota Motor Corporation ja elektroonikagigant Matsushita Electric teatasid esmaspäeval ühisettevõtte loomisest elektriautode tootmiseks.

ühisettevõte peaks loodama septembris ning selle eesmärgiks on käivitada suure mahutavusega akudel töötavate elektriautode tootmine.

Kaks kompaniid on seadnud eesmärgiks kõrge töökindlusega nikkelpatareidel töötavate elektrisõidukite väljaarendamise, mis oleksid ka vastuvõetava hinnatasemega.

Toyota Motor teatas juba varem oma kavatsusest alustada 1997. aasta sügisel Kalifornias elektriautode müüki, mis suudavad laadimata läbida kuni 200 kilomeetrit.

Ka General Motrors on teatanud, et toob järgmisest sügisest turule umbes 30 tuhat dollarit maksvad elektriautod.

Itaalia Fiat toob turule uued mudelid

Itaalia autogigant Fiat toob septembri alguses kõikjal Mandri-Euroopas müügile uue sedaani ja pikapi, millega vahetatakse välja firma senised Tempra ja Tempra SW mudelid.

Uute mudelite nimed on Marea ja Marea Weekend.

Daimler tutvustas uut kütteelemendiga autot

Daimler-Benz tutvustas maailma esimest kütteelemendiga autot, öeldes, et tegemist on autotööstuse kõige reaalsema lootusega hakata tootma praktilisi saastevabu sõidukeid.

Auto töötab elektriga, mis genereeritakse vesiniku ja hapniku omavahelise reaktsiooni käigus. Vesinik paikneb eraldi mahutis ning hapniku võtab auto õhust. Daimler juhid ütlesid, et töö auto kallal on edenenud oodatust kiiremini ning tehnoloogia on reaalne alternatiiv patareidel töötavatele elektriautodele. "Meie arvetes on kütteelemendiga auto kõige paljulubavam alternatiiv," ütles Mercedes-Benzi juhatuse esimees Helmut Werner. Daimleri näidatud auto oli väikekaubabuss, mis võtab peale kuus inimest ning arendab kiirust üle 100 kilomeetri tunnis. Korraga läbib sõiduk 250 kilomeetrit. Werneri sõnul loodetakse tootmist alustada enne 2000. aastat.

Mazda uus president lubab firma raskustest välja tuua

Endine Fordi direktor ja finantsraskustes Mazda Motor Corp uus president Henry Wallace lubas taastada Mazda hea nime ning arendada koostööd Fordiga.

"Presidendina on Mazda maine minu vastutada," ütles Wallace. Wallace eitas turgudel levivaid kuuldusi, et Mazda muudetakse Ford Motor Co. allüksuseks. Aprillis teatas Ford, et suurendab oma osalust Mazdas 33,4 protsendini seniselt 24,5 protsendilt, investeerides Jaapni autotootjadde 480 miljonit dollarit ning võttes firma praktiliselt oma kontrolli alla. Mazda presidendiks nimetatid endine Fordi Venetsueela president, 50-aastane Wallace. Mazda kahjum 31. märtsil lõppenud eelarveaastal oli 380 miljonuit dollarit, kuid firma on alustanud kulude kärpimist mudelite arvu vähendamise ning müügikanalite vähendamisega.