Vastavalt riigihanke tingimustele oli diiselrongide hanke piirsummaks esialgu määratud 70 miljonit krooni aastas 20 aasta peale jagatud maksetega. Kuna aga kumbki pakkumus selle summa piiridesse ei mahtunud, suurendatakse hanke piirsummat 86 miljoni kroonini. Kokku tuleb riigil seega tasuda rongide eest lisaks 320 miljonit krooni ehk summa, mille eest loodeti esialgse kavatsuse järgi saada rohkem kui kaks diiselrongi, kirjutab Eesti Päevaleht.

Hanget korraldava Elektriraudtee AS-i avalike suhete juhi Norbert Kaareste sõnul on piirsumma suurendamise põhjuseks asjaolu, et rongide turuhind osutus oodatust kõrgemaks. Erinevalt elektrirongidest, mis ostetakse kohe välja ja mille puhul saab 85% ulatuses kasutada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetust, tuleb diiselrongid Elektriraudtee kaudu kinni maksta riigil endal. Erinevalt 18 uuest elektrirongist, mille piirhinnaks määrati kokku 1,3 miljardit krooni, kujuneb diiselrongide hinnaks kokku 1,72 miljardit krooni — ja seda väiksema hulga rongidega, sest neid ostetakse vaid kümme.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede ja raudtee osakonna raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer kinnitab, et hanke võitja otsustatakse kahe nädala jooksul. Võimalus võita on seega endiselt mõlemal riigihankele pakkumuse esitanud ettevõttel, milleks on Stadler Bussnang AG ja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.

Rongide hanget korraldava Elektriraudtee AS-i teate kohaselt saabuvad uued elektrirongid Eestisse aastail 2012-2013 ja diiselrongid 2013-2015.