Uued diiselrongid osutusid miljoneid kroone kallimaks
Hanget korraldava Elektriraudtee AS-i avalike suhete juhi Norbert Kaareste sõnul on piirsumma suurendamise põhjuseks asjaolu, et rongide turuhind osutus oodatust kõrgemaks. Erinevalt elektrirongidest, mis ostetakse kohe välja ja mille puhul saab 85% ulatuses kasutada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi toetust, tuleb diiselrongid Elektriraudtee kaudu kinni maksta riigil endal. Erinevalt 18 uuest elektrirongist, mille piirhinnaks määrati kokku 1,3 miljardit krooni, kujuneb diiselrongide hinnaks kokku 1,72 miljardit krooni — ja seda väiksema hulga rongidega, sest neid ostetakse vaid kümme.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede ja raudtee osakonna raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer kinnitab, et hanke võitja otsustatakse kahe nädala jooksul. Võimalus võita on seega endiselt mõlemal riigihankele pakkumuse esitanud ettevõttel, milleks on Stadler Bussnang AG ja Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.