Uutest jookidest kõige eksootilisem on Eestis toodetav jäätee, mida müüakse aastas poole miljoni liitri ringis.

“Alustasime mai lõpus siinsete tarbijate jaoks eksootilise joogi, Nestea jäätee tootmist. See on suunatud neile, kes peavad lugu heast maitsest, mõnusast enesetundest ja joogi tervislikkusest,” ütles Coca-Cola Company Balti regiooni juht Andrus Kuus.

Kuusi sõnul loodetakse saavutada Eesti turul jäätee segmendis arvestatav turuosa. Peamine on siiski selle joogi tutvustamine ja uute tarbijate juurdevõitmine. Praegu juuakse jääteed Eestis veel väga vähe, kuigi viimastel aastatel on selle populaarsus kasvanud. Uues joogis on kvaliteetne tee kombineeritud puuviljamaitsega.

Jäätee tarbimine kasvab

Uuringufirma Canadean andmetel joodi 2002. aastal Eestis ligi 200 000 liitrit jääteed ja eelmisel aastal juba pool miljonit liitrit. Kõikidest jookidest, mida Eesti turul möödunud aastal tarbiti, moodustas jäätee alla ühe protsendi. Kuumalt joodud tee osakaal oli samal perioodil jookide turust 12 protsenti.

Aprilli lõpus tõi A.Le Coq turule Eesti esimese spordivee. Uus Arctic Sport Water kuulub near-water’ite tooterühma, mis on kergelt maitsestatud ning fruktoosi ja glükoosiga magustatud. Vesi sisaldab süsivesikuid, vitamiine ja mineraalaineid, mis taastavad füüsilise koormusega kaotatud vedelikuhulga ja parandavad organismi töövõimet.

“Oma koostiselt ja mõjult on spordivesi väga sarnane universaalseks kasutamiseks mõeldud spordijookidega. See sobib neile, kelle üldine vedelikuvajadus ning energiatarve on võrreldes väheaktiivsete kaaskodanikega suurem,” kommenteeris Tartu ülikooli kehakultuuriteaduskonna dekaan Vahur Ööpik.

Uuele spordiveele lisaks kuuluvad Arctic-spordijookide portfelli greibi- ja apelsinimaitselisedjoogid.

A.Le Coq’i hinnangul moodustavad traditsioonilised karastusjoogid mittealkohoolsete jookide turust umbes 36 protsenti, kolmandiku pakendatud vesi ja kolmandiku mahlad. Peale jäätee on kevadsuvel turule tulnud ka uusi limonaade, vett, energia- ja vitamiinijooke.

Värska Vesi AS-i juhataja Urmas Jõgeva sõnul alustas Kagu-Eestis asuv ettevõte käesoleval aastal viie uue limonaadi ning ühe energiajoogi tootmist. Karastusjookide turule on toodud tavaline limonaad, pirni, sidruni, tavalise ja punase apelsini maitsega limonaadid.

Aprilli alguses jõudsid Tartu Õlletehase liinidelt poodidesse madala kalorsusega Aura ACE mahlajoogid. Uued, vähese energiasisaldusega vitamiinijoogid on saadaval kahe maitsega – apelsin-nektariin ning punase apelsin.

Foolhape rasedatele kasulik

Peale A-, C- ja E-vitamiini on jookidele lisatud ka foolhapet, millel on oluline osa punaste vereliblede moodustumisel ja ajutegevuse parandamisel. Samuti aitab foolhape ära hoida juuste enneaegset hallinemist, on äärmiselt tähtis näiteks raseduse ajal ja loote ning ka lapse hilisemas arengus.

Viimase kuuga on ka Pärnu Õlu AS-i villimisliinidelt tulnud uus leivamaitseline kali, kolme erinevat lauavett. Esialgu toodetakse kolme sorti vett – gaseerimata lauavesi, gaseeritud lauavesi ning gaseeritud sidrunimaitseline lauavesi.

Janukustutuse imetegude sarja kuuluvad apelsini-, õuna- ja metsmaasikalimonaad. Ilma konservantideta limonaadid on kergelt karboniseeritud ja sisaldavad C-vitamiini. Käesoleval aastal plaanitakse müüa kokku miljon liitrit limonaadi.