Stadleri Flirt-tüüpi rongide turvalisuse tagab uudistesaate andmetel erilise disainiga alumiiniumprofiil, millest pannakse kokku rongi kere. Juhtvaguni all on mehhanism, mis absorbeerib kokkupõrke energiat ning vähendab kahjustusi nii rongile kui ka inimestele, vahendas BNS.

Elektriraudtee ASi ja Stadler Bussnang AG vahelise kokkuleppe kohaselt tehakse Eesti jaoks 18 elektri- ja 20 diiselrongi. Flirt-tüüpi diiselronge valmistab tehas esmakordselt.

"Eesti diiselrongide puhul kasutame superkondensaatoreid, kuhu on võimalik salvestada pidurdamise energia. Diiselrongide puhul läheks see muul viisil kaduma. Nüüd salvestame selle superkondensaatorites ja kasutame seda rongi kiirendusel. Nii saab rongi energiatarbimist vähendada," selgitas Stadler Bussnang AG rongitehase asedirektor Peter Jenelten uudistesaatele. Tema sõnul on rongiliiklus Euroopas tõusuteel, sest kaasaegsed rongid on mugavad.

Eesti rongides on eraldi sissepääs puuetega inimestele, madal rongipõhi, internetiühendus kogu rongis, kaasaegsed kliimaseadmed.
Eesti rongid on tootmises umbes aasta pärast. Hetkel tehakse peaaegu sarnaseid ronge Helsingi regioonile Soomes. Stadler toodab ronge kogu Euroopa jaoks, muust maailmast on tellimusi USA-st ja Alžeeriast. Eesti on aga esimene riik, kus ühe tellimusega vahetub terve riigi rongipark.

Eesti elektrirongid rahastatakse 85% ulatuses Euroopa Liidu struktuurivahenditest, diiselrongide ostmise raha tuleb Eesti riigieelarvest.