Oktoobri keskel pöördus Edelaraudtee juhatuse esimees Kalvi Pukka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) poole ettepanekuga teha järgmise kahe aasta jooksul ära ettevalmistustööd uute reisirongide kasutuselevõtuks. Kuna suurima reisijate­veo koormusega lõik Edelaraudteele kuuluval teel on Tallinn–Rapla, peab seal välja vahetama ballastkillustiku, et säilitada rongide sõidukiirust. Juba praegugi sõidavad sel lõigul rongid, mille maksimaalseks sõidukiiruseks oleks kuni 120 km/h, kuid reaalsuses sõidavad need umbes 80-kilomeetrise tunnikiirusega. Ettepanekule vastates soovitas minister Juhan Parts aga tööde alustamisega veel aastakese oodata, et leida 9,6 miljoni suuruseks investeeringuks euroraha, sest laenu võttes peaks riik projekti pealt intresse maksma. Edelaraudtee teatel võib aga ootamisega lootusetult hiljaks jääda, sest raudtee seisukorra veelgi halvenedes terendab ees oht, et tulevikus vähenevad kiirused kohati 60 kilomeetrini tunnis. 2013. aastal peaks saabuma aga esimene kahekümnest diiselrongist, mille maksimaalne sõidukiirus ulatub 160 kilomeetrini tunnis.