Uuel aastal hakkavad kerkima rõivaste hinnad

 (68)
Uuel aastal hakkavad kerkima rõivaste hinnad
riided

Viimasel aastal toimunud järsk puuvilla hinna tõus maailmaturul mõjutab valmistoodete hinda, tarbijateni jõuab see ajalise nihkega.

"See on jätkuv trend," ütles tekkide-patjade tootja Wendre turundusjuht Peep Armväärt, kelle  kinnitusel on juba alates kevadest läbirääkimised klientidega olnud väga rasked. Praeguses olukorras tunnetatakse tekstiilitööstuses, et kõik, mis sisaldab puuvilla, on kallinemas. "Mõne puuvillast valmistatud kanga hind on tõusnud 100% ja seetõttu on meil siin tekkide-patjade äris valmistoodete hinnatõus olnud juba 20-30%," selgitas Armväär ja märkis, et uus puuvilla hind selgub aasta lõpus ja sõltub sellest, milline on nõudlus-pakkumine pärast sügisest koristushooaega, kirjutab Äripäev.

Eesti Rõiva- ja Tekstiililiidu esimees Meelis Virkebau on samuti puuvilla hinna tõusuga kursis. "Muidugi see mõjutab igat meie tootjat ja tema omahinda. See jõuab ka tarbijani ja kaupluselettideni väikese ajanihkega," mainis Virkebau. Kuna Eesti ise kangast ei tooda, vaid ostab seda mõne hankija käest, siis praegu laos olev kangas on veel madalama hinnaga. "Kuid arvan, et oktoobris ja novembris omahind tõuseb ja vastavalt ka kaupade jae- ja hulgihind," selgitas Virkebau.

Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp usub, et Eesti riidepakkumiste puhul jõuab toormatejali hinnatõusu mõju kohale mõningase nihkega ja selle aasta jõulumüüke see ei puuduta. "Pigem on meil lähiajal hinnamuutusteks palju suuremad tegurid - alates Tallinnas kehtestatud müügimaksust ja lõpetades elektri ning kütuste kallinemisega. Puuvilla hinna mõju on vähemalt esialgu väiksem ja pole kohe tulemas," mainis Puusepp.

Eesti rõivatööstuses pole Virkebau sõnul hinnatõus valdav ega ühtlane. Samuti ei puuduta see kogu rõiva- ja tekstiilivaldkonda, vaid mõningaid tooteid. "Ja ma ei usu, et hinnatõus võib mõnedel toodetel olla rohkem kui 10%," ütles Virkebau. Puusepa sõnul näevad kliendid praegu seda, et poodides pole enam nii suuri allahindlusi, millega viimastel aastatel ollakse harjunud. "Kaupmeestel pole enam nii suuri varusid, seetõttu tunnetatakse ka hindade muutust," selgitas Puusepp.