Maanteeameti Via Baltica projekti koordinaator Urmas Konsap ütles, et Pärnu ja Ikla vahel on tee valmis.

Siiski leidsid liikluskorralduse osakonna spetsialistid, kes tee üle vaatasid, üksikuid kohti, kus tuleks lisada piirdeid, paigaldada täiendavaid liiklusmärke või viitasid ja parandada teekatte markeeringut. Enamik neist töödest on tänaseks juba tehtud, märkis Konsap.

Laagri-Ääsmäe ja Vaimõisa-Konuvere remondilõikude valmimise tähtaega Pärnu-Tallinna maanteel pikendati 15 päeva võrra, sest tööde maht osutus esialgse projekti kohasest suuremaks, tõdes Konsap.

Vaimõisa ja Konuvere vahel 2,5kilomeetrisel lõigul paigaldati Eestis esmakordselt tee muldkehasse geotekstiil, et likvideerida kehvast pinnasest tingitud hilisemad külmakerke ohud. Seda tööd polnud projektis ette nähtud ja tähtajad nihkusid.

Lisaks kahele lõigule Pärnu ja Tallinna vahel jätkub töö Tallinna-Narva maanteel Sämist Ida-Viru maakonna piirini.

Konsap rääkis, et Via Baltica kogu pikkusel on asfaltimine lõpetatud ja üldine kiirusepiirang maha võetud. Kiirust piiratakse vaid seal, kus käib piirete või postide paigaldamine ja märgistatakse teekatet.

Pärnu teedevalitsuse juhataja Enn Raadik täpsustas, et peale ISPA rahaga tehtud Via Baltica taastusremondi sai ülekatte kaks kilomeetrit asfalti Uulu ja Võiste vahel. See töö, mille valmimistähtaeg on 10. oktoober, ei olnud Via Baltica projekti loetelus, kuid et Pärnu-Ikla maantee oleks täies ulatuses hästi sõidetav, tuli seegi ära teha.