Eelkõige seetõttu, et kõik toimingud üritatakse viia läbi veebis või mobiilipangas. Swedbankis oli kontorisse aja broneerimine ajendatud COVID-19 viirusest. Lisaks tervisliku ohutuse tagamisele on sellel ka teine positiivne pool: pangatöötajad saavad nii paremini valmistuda kliendi teenindamiseks ning klient omakorda ei pea ootama järjekorras.

2019. aasta sama uuringuga võrreldes eelistas Eestis pangakontorit 7% vastanutest. Käesoleval aastal aga 5% küsitletutest. Ka sularahaautomaatide eelistus Eestis langes võrreldes eelmise aastaga 11%.

"Täna võime julgelt öelda, et oleme digitaalne pank. Inimene pakub tuge, ent põhiline rõhk on digikanalitel. Meie klientidel on ööpäevaringne ligipääs oma rahaasjadele nii internetipanga kui ka mobiiliäpi vahendusel. Panga digikanalisse sisselogimiseks kasutatakse turvalist Smart-ID-d, mobiili-ID-d või biomeetriat (sõrmejälje või näotuvastuse funktsiooni)," kommenteeris Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Kõige sagedamini suheldaksegi pangaga siis, kui tellitakse uus pangakaart, sellele järgnesid laenu ja liisingu küsimused.

Swedbanki poolt tellitud üle-baltiline uuring näitas, et kõige populaarsemaks viisiks pangaga suhtlemisel on interneti- ja mobiilipank.

Kui Leedus eelistab 22% vastanutest suhelda pangaga ka sotsiaalmeediakanalites, nagu Twitter ja Facebook, siis Eesti inimesed eelistavad e-kirja või telefoni. Sotsiaalmeedia on eestlaste seas pangaga suhtlemisel kõige vähem populaarne kanal. Seda eelistab suhtluskanalina 3% vastanutest.

Uuring toimus juulis ja selles osales Eestis 1021, Lätis 1000 ja Leedus 1020 inimest. Osalejad olid 18-74-aastatased Eesti, Läti ja Leedu residendid.