Faktum & Ariko sotsioloog Veiko Paalandi sõnul on näha, kuidas kaubamärkide tuntus sõltub vanusest.

"Kõige nooremad, kuni 24-aastased, oskasid vähem mainida Sakut ja Kalevit. Samas kõige vanemas  vanuserühmas, üle 55-aastaste seas, oli Kalevi ja Liviko tuntus suurem. Saku tuntus oli kõige suurem 25-34 aastaste seas," ütles Paalandi.

Kõige enam ostavad soomlased Eestist kaasa alkoholi (37%), seejärel riideid (18%), suveniire (11%) ja suitsu (6%). Alkoholist ostetakse kõige enam õlut (27%) ja viina (5%).

Uuringu esitlusel viibinud toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul ostavad soomlased alkoholi Eestist kaasa kolmel põhjusel.

"Esimene põhjus on see, et meie maitse-eelistused on küllaltki sarnased, nagu ka täna siin välja tuli. Teine eelistus on kindlasti see, et meie hinnatase on veel peajagu madalam, alkoholi osas eriti, kus aktsiisid panevad paika lõpphinna. Kolmas ja kõige tähtsam on see, et Eesti alkoholitooted, jookide sektor on väga tugev," ütles Potisepp.

Uuringu puhul oli Potisepa sõnul üllatuseks see, et Saku oli teistest kaubamärkidest väga palju üle. Rõõmustas Kalevi positisoon.

"Minu jaoks ei olnud üllatus see, et soomlased ei teadnud Tallinki. Ma arvan, et nad ei teagi Tallinki, nad ostavad pileti, nad ei mõtle, Nad ei osta Tallinki peale piletit, nad ostavad selleks, et siia tulla," ütles Potisepp.

Faktum & Ariko viis uuringu läbi 25. augustist - 7. septmembrini Helsingis. Uuringus osales 194 Eestit viimase kahe aasta jooksul külastanud soomlast.

Tuntuimad kaubamärgid soomlaste seas: 

Saku - 71%

Kalev - 41%

A le Coq - 26%

Viru Valge - 20%

Liviko - 7%

Vana Tallinn - 5%

Saaremaa - 5%

Tallink - 3%

Viru - 2%

muu - 14%

ei oska öelda - 12%

Allikas: Faktum & Ariko