Õlle mainet peab heaks või pigem heaks 82% küsitletutest, seda arvamust jagasid 58% meestest ning 42% naistest.

Vanusegrupiti on maine heaks pidajaid kõige rohkem vanuses 20-59 aastat, vähem üle 60 aastaste ning 18-19-aastaste hulgas.

Õlut peab suuremal või vähemal määral Eesti rahvusjoogiks 68% küsitletutest. Eesti inimese lemmikjoogiks pidas õlut ligi kolm neljandikku küsitluses osalenut, neist 44% avaldas arvamust, et "pigem on".

Uuringus käsitleti ka Eesti õlletootjate mainet. Turu-uuringute ASi toote- ja tarbimisuuringute juhi Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on õlletootjate maine eestimaalaste seas valdavalt positiivne.

„Õlletootjaid iseloomustatakse kõige sagedamini kui kvaliteetse õlle tootjaid (55%) ning sporti ja kultuuri toetavaid ettevõtteid (38%),“ ütles Riivits-Arkonsuo.

Ligi kolmandik vastanutest arvas, et õlletootjad kutsuvad üles alkoholitarbimisele ning nende arvajate seas olid ülekaalus naised, kõrgharidusega inimesed ning klienditeenindajad.

Uuriti ka arvamusi alkoholile seatud müügipiirangute kohta. Ligi kaks kolmandikku vastanutest leidis, et õlut peaks müüma sama kaua kui kauplus on avatud, ülejäänud ei pidanud seda vajalikuks.

Üle poole tarbijatest uskus, et senised piirangud pole alkoholi tarbimisele mõju avaldanud. Viiendik samas arvas, et tänu piirangutele on alkoholi tarbimine suurenenud. Oluliselt rohkem oli selliseid hinnanguid 20-29-aastaste antud vastuste seas.

A. Le Coq`i juhataja Tarmo Noop peab seda märgiks, et Tallinna linna alkoholimüügi piiranguid puudutavad otsused on töötanud endale vastu.

"Kui Tallinna linn kehtestas alkoholimüügi piirangud selleks, et noored vähem alkoholi tarbiks, siis tegelikult on asi kujunenud vastupidiseks," ütles Noop, kelle sõnul pole õlletootjate käive piirangute järel oluliselt suurenenud, küll aga on suurenenud kange alkoholi müük.

Riivits-Arkonsuo sõnul on õlle ostmisel kõige tähtsamaks peetavaks aspektiks selle hea maitse. Järgnevad õllemark, alkoholisisaldus ning õlletüüp.

Kõrge sissetulekuga tarbijad valivad õlle maitse, tüübi ja tootja järgi. 75% vastajatest armastavad õlut tarbida eelkõige välitingimustes, grillimise ja pikniku saatjana, 46% vastanutest tarbivad õlut koosviibimistel ja sõprade juures.

Uuringust joonistus välja õlle tarbijate sihtgrupp. Statistiliselt rohkem tarbivad õlut mehed, 20-29 aastased, palgatöötajad eraettevõttes, oskustöölised, need kes teenivad teistest rohkem. Õlletarbimises on tagasihoidlikumad naised, eakad, üksikud, need, kes on madalamate sissetulekutega.

Turu-uuringute AS viis õlletarbimise küsitluse läbi Eesti õlletootjate liidu tellimusel 5. juunist kuni 18. juunini ja sellele vastas 968 Eesti elanikku vanuses 18-74.