UURING | Prismal on Eesti turul suurim võimalus kasvada, Maximal aga oht kliente kaotada

 (15)
Maxima kauplus
Maxima kauplusFoto: Rauno Volmar

Toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Coop ja Selver on tugevaima kuvandiga jaeketid, emotsionaalne side poe ja klientide vahel on neil toidupoodidel kõige tugevam. Prisma ja Maxima paistavad aga muul viisil silma.

Selver on ka kuvandi liider, eristudes meeldiva ostukeskkonna ja hea teenindustaseme poolest – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad, märkis uurringu läbi viinud Kantar Emor. Olulise vahega järgnevad liidritele teised suuremad jaeketid: Rimi, Prisma ja Maxima.

"Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,” nentis Kantar Emori brändistrateegiate ekspert Kersten Jõgi.

Maxima turujõud võib väheneda kuni 9% võrra juhul, kui erinevate jaekettide kättesaadavus tarbijatele võrdsustuks (turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel, sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest). Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.


Uuringu käigus küsitles Kantar Emor rohkem kui 1000 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik Eesti elanikkonna vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus septembris 2018 veebiintervjuudena.