Uuringufirma: Selveril on potentsiaali kasvada, Maximal aga oht kliente kaotada

 (33)
Läänemere Selveri avamine
Läänemere Selveri avamineFoto: Sven Arbet

Kantar Emori toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Selver on suurima brändijõuga jaekett, st et emotsionaalne side poe ja tarbijate vahel on toidupoodide seas tugevaim.

Selveri kuvandi põhitugevused on meeldiv ostukeskkond ja hea teenindustase – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad. Olulise vahega järgnevad liidrile teised suuremad jaeketid: Rimi, Maxima, Prisma ja Konsum.

“Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis suurima turujõuga Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,” nentis Kantar Emori kaubandusuuringute ekspert Kersten Jõgi.

Maxima turujõud võib väheneda kuni 6% võrra juhul, kui erinevate jaekettide kättesaadavus tarbijatele võrdsustuks (turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel, sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest).

Seotud lood:

Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.

Jaekett Brändijõud Turujõud 
Selver 22% 20%
Rimi 16% 14%
Maxima 15% 21%
Prisma 13% 9%
Konsum 11% 15%


Allikas: Kantar Emor. Toidu- ja esmatarbekaupade jaekettide konkurentsiseire 2016