EASi innovatsioonidivisjoni innovatsioonivõimekuse juht Aali Lilleorg leiab, et innovatsioon ilma müügita on lihtsalt leiutis, mille eest kas ei osata küsida või ei taheta maksta raha ehk siis tulu teenida, vahendab Äripäev.

Lilleoru sõnul on ärimudel ülevaatlik skeem selle kohta, kust tuleb raha ja mida selle saamiseks tegema peab. "Ärimudeli innovatsiooniks on tarvis ettevõtte toimimise ehk raha teenimise mudelit kirjeldada ja leida viis, kuidas ja mida annab eristumiseks ehk konkurentsist väljumiseks ära teha," selgitab ta.

Mudel näitab, kuidas äri toimib. Lilleorg toob näite, et üks viimase aja tuntumaid meetodeid on Alexander Osterwalderi ärimudeli lõuend (ingl business model canvas), mis annab visuaalse ülevaate, kuidas ettevõte äritegevus toimib, ja on kergelt kasutatav tööriist analüüsimaks ja arendamaks ettevõtte ärimudelit.

"Lõuendil leidub üheksa ala, millel on toodud ärimudeli põhilised komponendid," räägib ta. "Visualiseerimine annab ülevaatliku pildi ja meetod võimaldab esmapilgul hoomamatus olukorras lihtsalt muudatusi teha."