2013. aasta algul tähistas Eesti transiidi- ja logistikasektor suurt võitu. Pidulikult avati konteinerrongiliin Muuga sadamast Venemaale Kaluga autotehasesse. Neli aastat ettevalmistusi ja ministrite tasemel jaapanlaste veenmist, et Eesti on parem transiitmaa kui Läti, andis lõpuks tulemuse. Kaks aastat järjest väljusid ülepäeviti Eestist rongid, mis vedasid Mitsubishi autode osasid Moskva lähedal asuvasse kooste­tehasesse.

Ent paar nädalat tagasi teatas autotööstus, et peatab ajutiselt – vähemalt maikuuni – tehases töö, sest kuna Venemaa automüük on vabalanguses, pole mõtet sõidukeid ka lattu toota. Lakooniline teade tähendab järjekordset hoopi Eesti transiidisektorile. Kõige otsesemalt on see oluline tagasilöök Transiidikeskusele, kes teenib laevadelt autoosadega tulnud konteinerite ladustamiselt, Tallinna Sadam omakorda teenib järjest vähem sadamatasusid iga laeva ja kaubaühiku pealt ning EVR Cargo veab vähem konteinereid Eesti-Vene piirile