TS Laevade piletisüsteemi valmimise eest vastutavad Hansab ning Nortal.

Piletisüsteemi ja sadamate läbipääsusüsteemi tarkvaralisest lahendusest on suur osa Eesti ühe tuntuima IT-ettevõtte Nortali teha.

„Tegu on meie jaoks huvitava projektiga, mille tarvis oleme loonud mitmeid võrdlemisi unikaalseid lahendusi – näiteks automaatne autonumbri tuvastus, mida varem meile teadaolevalt laevapiletite müügi puhul kasutatud ei ole,“ kirjeldas Nortali juhatuse liige Oleg Shvaikovsky.

TS Laevad on juba teatanud, et kõiki nelja laeva algselt lubatud tähtajaks ehk 1. oktoobriks liinile ei saada. Nortali kinnitusel piletisüsteemi sarnane saatus ei ähvarda ning töö saab üle antud varasematest kokkulepetest lähtuvalt.

„Piletimüük iseteenindussüsteemi kaudu algab juba 1. septembrist ning piletite ettemüügiperiood on kaks kuud,“ ütles Shvaikovsky.

See tähendab, et 1. septembril on võimalik osta pileteid kõikidele oktoobrikuu reisidele ning seejärel hakkab igapäevaselt lisanduma uus päev, mis tähendab, et kogu aeg on kahe kuu pikkune periood kaetud.

Shvaikovsky sõnul on kogu arendatav infosüsteem on valmis 1. oktoobriks.

„Seejärel algab praeguse operaatori seadmete demonteerimine ning pärast seda paigaldatakse sadamatesse nelja nädala jooksul uued infotablood, kaamerad ja muu sadama pääslate riistvara,“ lisas ta.

„Tegu on põneva projektiga, kus suurimad väljakutsed on olnud seotud lühikeste tähtaegade ja liidestamisega. Piletisüsteem suhtleb liideste kaudu erinevate teiste süsteemidega – näiteks selleks, et kontrollida õigust soodustusele, toimub X-tee kaudu infovahetus rahvastikuregistri ja liiklusregistriga või internetipanga- ja krediitkaardimaksete võimaldamiseks on loodud ühendus maksekeskusega,“ ütles Shvaikovsky.

Nortali poolelt tegeleb projektiga umbes 15 inimest. Piletisüsteemi maksumus on osapoolte kokkuleppel konfidentsiaalne.