Näiteks Jyske Bank ei võta endale enam uusi ettevõttekliente, kellel pole audiitorit. Ka teised suured pangad kaaluvad erinevaid võimalusi, kuidas muuta klientidel raskemaks majanduskuritegudega tegelemist ning kuidas välistada uute selliste kundede lisandumist.

Üldiselt püüavad Taani pangad õppida Danske Banki saagast ja teha oma rahapesuvastase võitluse müürid kõrgemaks ja paksemaks.

„Me kaalume veelgi karmistada meile tundmatute isikute kliendisuhte alustamise protseduure,“ ütles Danske Banki Taani äriklientide üksuse juht Niels Bang-Hansen Berlingskele. „Oleme viimastel aastatel teinud palju, et meid ei kasutataks enam rahapesuks ja muudeks finantskuritegudeks, kuid kurjategijad muutuvad aina osavamaks.“

Selle aasta algusest kehtestas Jyske Bank põhimõtte, et nad keelduvad uutest äriklientidest, kellel pole audiitorit.

Jyske Bank tegi 625 ettevõtte kohta Taani rahapesu andmebüroole kahtlase tehingu hoiatuse. Nendest 622 ettevõttel olnud audiitorit. Panga juhatuse esimees Andres Dam ütles, et seni on saadud kogemus positiivne. Ta ütles, et pank on tõesti saatnud minema palju potentsiaalseid kliente, kes ei ole suutnud või tahtnud avalikustada enda audiitorit.

„Ainus, mida ma kahetsen, on see, et me ei kehtestanud selliseid sisemisi reegleid juba aastaid tagasi,“ lausus ta. „Sellega me läheme tõenäoliselt vastuollu poliitilise tahtega edendada ettevõtlust. Kahjuks on see kaasa toonud plahvatusliku ettevõtete asutamise, kes ei vaja üldse mingisugust auditeerimist. Paraku on see olnud peamine kahtlaste tehingute allikas, mis on meie panga kaudu liikunud.“

2017. aastal viis politsei läbi laialdase operatsiooni koondnimega ahnus, kus kahtlustati käibemaksu ja muid maksupettuseid sadades miljonites Taani kroonides. Politsei hinnangul kasutati nii Jyske Banki kui ka Nordeat käibemaksupetturite poolt miljonilistes summades rahapesuks.

Ei Nordea ega Danske Bank ei vastanud Taani ajalehele selgelt ei ega jah selle kohta, kas nad kavatsevad kehtestada klientidele auditeerimisnõude.

Nordea teatas, et nad on tugevdanud oma süsteeme. Kui mõni ettevõte tahab Nordea kundeks saada, siis pank hindab kliendi ära ka riskide perspektiivis. Ainult siis, kui kliendiks soovija vastab panga kriteeriumitele, võetakse ta kliendiks.