Ookeani taha minnakse
premium
-viinaga, pudeli hind jääb 400 krooni piiresse. ?Suudame ka vastavat kvaliteeti pakkuda,? lappab hotelliärimees Toomas Sildmäe (pildil) väljatrükki märjukeste koostisnäitajatest, mille põhjal nii Saaga kui ka Brid kuuluvad viinade tippklassi.

Pooleliitrises viinas sisaldub näiteks üks kilogramm rukist. Eestis toodetava kvaliteet-rukkiviina retsepti valmistas viinatootmise grand old man Arno Narro. Piirituse valmistab Rakvere Piiritus, joogi segab Onistar. Sildmäe ja Narro ühisosaks on viina kaubamärkide väljatöötamine ning turuletoomine.

Aasta jooksul loodetakse ära võluda USA 13 osariigi viinajoojad. Esimesena võetakse sihile New York, Florida ja Los Angeles. Müügiprognoosiks on esimese aasta jooksul 117 000 liitrit viina. Väiksemates mahtudes tuuakse Brid turule ka Eesti müügikohtades. Perspektiivis plaanivad Sildmäe ja Narro uuele brändile USA turul kvaliteetviinade klassis 2-3 protsendilist turuosa.

Umbes 20 miljoni krooni kanti jääv turustusprojekt peaks Sildmäe sõnul end tasa teenima esimese aastaga.

Pakend müüb

Kui tavapärase viina pudeli tootmishind jääb umbes viie krooni kanti, siis kõrgema klassi tootele omaselt panustatakse kaubamärgi turule toomisel nii pakendisse kui märjukesega kaasas käivasse legendi. Brändiloojaid utsitab tagant statistika, mille järgi kaheksa inimest kümnest valivad ostetava viina margi alles leti ääres välja.

400-kroonise liitrihinnaga joogi pudeli hinnaks kujuneb Bridi puhul umbes 30 krooni. Arno Narro demonstreerib optimistlikult piimjat tooni krobelise pinnaga minimalistlikku viinapudelit, keerutab seda käes ja selgitab, et tõeline pakend on alles valmimisjärgus. Makettpudeli etiketil rõhutakse Eesti pikaaegsele viina tootmise kultuurile, puhtale pinnasele ja joogi naiselikele aspektidele. Peategelaseks sedapuhku Vene valitseja Katariina II, kelle ajal siinsete viinaköökide katlad tõelise võimsuse saavutasid. ?Kaubamärk vajab legendi, samamoodi on brändi nime tähendusväljaga,? selgitab mugavalt nahktoolis istuv Toomas Sildmäe.

Bacardi-Martini Groupi tiiva all mõni aeg tagasi USA turu tõusulainel triivinud Türi viin on selles vallas parim näide. Just legendi puudumine turundusinimeste sõnul määravaks saigi.

Mis juhtus Türi viinaga?

?? Veidi alla saja miljoni krooni reklaamile kulutanud Türi vodka loodi kaubamärgiks maailma eliitviinade hulka. Bacardi-Martini Groupi tellimusel kõrgeima sordi piiritusest Eestis valmistatud premium-viinal läks tänu üüratutele reklaamisummadele USA turul kenasti. Kokku kuivanud reklaamieelarvega vaibus ka edulaine ? maailma suurimast alkoholimüüjast emafirma ostis uue, edukama brändi, millega laineharju vallutada ning hellitatud Türi kaubamärk kadus tagaplaanile. Tootjafirma Onistar nõuniku Aleksander Skoblovi sõnul on Türi viina algne edu praegusega võrreldes tagasihoidlik ning mahud on esialgsega võrreldes kolmandiku peale tõmbunud. Turundusinimeste sõnul ei tekitanud Türi viin aga nimena vähimatki emotsiooni ning sellest ka tagasilöögid.