Hiljuti avaldati andmed, et 2014. aasta maailmameistrivõistluste käive on 4 miljardit dollarit. See on 66% rohkem kui 2010. aasta turniiril Lõuna-Aafrika Vabariigis. Peamiselt tuleb raha kahest kanalist - teleülekanded ja reklaamiraha.

Teleülekannete müük on aasta-aastalt kasvanud. Arvatavasti teenib FIFA teleõigustelt selle kuu aega kestva turniiri eest 1,7 miljardit dollarit. Seda turniiri vaatavad lihtsalt nii paljud inimesed.

Kui vaadata 2010. aasta turniiri vaatajanumbreid, siis vaatavad vastu järgnevad numbrid:

  • 2,2 miljardit inimest vaatas MMi vähemalt 20 minutit järjest.
  • 3,2 miljardit vaatas seda vähemalt ühe minuti.
  • Keskmiselt vaatas igat mängu 188 miljonit inimest.
  • 2010. aasta finaalmängu vaatas 900 miljonit silmapaari.

Tuleb aga arvestada, et Lõuna-Aafrika asus paljude oluliste teleturgude jaoks ajaliselt kehvas kohas. Mängude toimumise aeg oli tihti väga halb Põhja- ja Lõuna-Ameerika riikide jaoks. Näiteks Mehhiko, Brasiilia, Kanada jne. Brasiilia asub tunduvalt paremas ajavöötmes. Seega peaks vaatajate arv sel korral olema veel suurem.

Kui vaadata mängudejärgseid teleintervjuusid, siis on mängijate ja treenerite selja taga tosina sponsori logod. Brändide nagu Coca-Cola, Sony, Visa, Adidas, Hyndai kohalolu eest MMil ollakse valmis maksma 50 kuni 100 miljonit dollarit. FIFA saab sel aastal eeldatavalt 1,4 miljardi dollari eest reklaamiraha.

Ülejäänud raha tuleb veel mitmete erinevate kanalite kaudu - piletimüük, jalgpallinänn jne. Sellega loodetakse teenida umbes 900 miljonit dollarit.

Summad on juba praegu hullumeesed, aga tulevikus kasvavad need veelgi. Seda eelkõige teleülekannete müügi hindade kasvu tõttu. Näiteks USAs käis tõsine heitlus juba käesoleva MMi teleülekannete eest. Selle võitis ESPN, kes maksis nende eest üle 100 miljoni dollari. FOX on aga 2018. ja 2022. aasta MM-ide eest nõus maksma neli korda suurema summa.  

Mida see kõik tähendab Eesti televaatajale, see selgub juba mõne aasta pärast. Oli ju selgi korral tõsise kahtluse all, kas ERR suudab ja soovib MMi üle kanda.