Kilomeetripõhise automaksu rakendamisel lähtutakse sellest, kas on tegemist madala süsiniku CO2 emissiooniga väikeautoga või hoopis suure maasturiga, kirjutas Iltalehti.

Näiteks kui sul on Ford Focus Eco Boost 1.0, mille CO2 emissioon on 109 grammi kilomeetri kohta, tuleks hakata kilomeetri läbimise eest maksu maksma 2,02 senti.

Seevastu näiteks Volvo XC 60 DS, mille CO2 emissioon on 169 grammi kilomeetri kohta, maksustataks uue korra kohaselt 3,59 sendiga läbitud kilomeetri kohta.

Nissan Qashqai 1,6 CO2 emissioon on 139 grammi kilomeetri kohta, mis tähendab omanikule 2,68 senti automaksu iga läbitud kilomeetri kohta.

Toyota Avensis 1,8 CO2 emissiooni on 152 grammi kilomeetri kohta, mis toob omanikule kaasa 3,05 sendise maksu kilomeetri kohta.