1. Apple
Tehnoloogiafirma, mis on tuntud iPhone’i ja teiste stiilsete ning kasutajasõbralike toodete poolest on seitse aastat järjest püsinud edetabeli tipus. Interbrandi andmetel planeedi kõige väärtuslikum bränd Apple tootis eelmisel aastal 171 miljardi dollari suuruse käibe. Fännidest poisid ja tüdrukud, rääkimata turust, muutuvad uue ja suure Apple’i toote ootuses kannatamatuks. Panused on nutikellal või Apple TV’l, kuid väidetavalt pöörab kompanii tähelepanu autodele ja meditsiiniseadmetele.

2. Amazon.com
E-kaubanduse hiiglane Amazon.com’i kliendikeskne kultuur ja super-mugavus on toonud firmale miljoneid ostlejaid üle maailma. Ning Amazoni ambitsioonid ei näita vaibumise märke – firma sisenes hiljuti kunstiturule ning on alustanud videode, muusika ja kirjanduliku sisu tootmist.

3. Google
Kuigi Google kaotas ühe koha Amazon.com’ile, leiab Google viise kuidas muuta elu lihtsamaks läbi rabavate interneti toodete. Samuti üritatakse muljet avaldada innovaatiliste projektidega nagu juhita auto. Google, mille tulud kasvasid mullu 22%, omandas eelmisel aastal muu hulgas käputäie robootika firmasid ning sealhulgas olmetehnika automatiseerimisfirma Nest’i.

4. Berkshire Hathaway
Koos Warren Buffetti, legendaarse väärtusinvestori ja „Omaha oraakliga“, peetakse Berkshire Hathaway’d turu üheks kindlaimaks panuseks. Investeerimisfirma, mis omab osalust ikoonilistes Ameerika firmades nagu Benjamin Moore ja Coca-Cola, kasvatas oma aktsiat mullu 26%.

5. Starbucks
Alustades üksiku kohvikuna Ameerikas Seattle’is, on Starbucksist saanud tänaseks üks populaarsemaid kohvi haaramise kohti üle maailma. Tänu tugevale ülemaailmsele müügile ja edukatele hooaja jookidele nagu näiteks vürtsikas kõrvitsa latte, oli 2013 Starbucksile veel üks rekordaasta.

6. Coca-Cola
Ameerikalsed sõdivad endiselt rasvumise ja magusate jookide vastu, kuid Coca-Cola on endisel tugev tänu oma brändi meelekindlusele, pingutustele mujal maailmas ja partnerlusele kodus. Maailma suurim karastusjookide tootja plaanib aastatel 2015-2017 investeerida Hiinasse enam kui 4 miljardit dollarit ning muudab tehingu ahvatlevamaks pakkudes regioonis tervislikke jooke nagu mahlad ja mandlipiim.

7. Walt Disney
Eelmine aasta oli muinasjutuvestja Walt Disney jaoks läbimurdeline, pärast aastatepikkust pettumuste tootmist kinolinal, tõi animeeritud muusikal „Frozen“ („Lumekuninganna ja igavene talv“ – toim.) Disney stuudiole pea miljard dollarit.

8. FedEx
E-kaubanduse kasvades pole pakkide kohaletoimetamine lihtne – kuid 1971. aastal loodud FedEx on väljakutse vastu võtnud. Pakivedaja teatas detsembris, et nende netosissetulek kasvas eelmisel aatsal 14% 500 miljoni dollarini.

9. Southwest Airlines
Vaatamata sellele, et lennunduses pole taevas enam nii helge, on ameeriklaste lemmikvedaja Southwest Airlines teeninud juba 40 aastat järjest kasumit. Lennukompanii netosissetulek jõudis mullu 805 miljoni dollarini ning firma on asunud otsima võimalusi kasvada rahvusvaheliseks.

10. General Electric
Maailma suurima kommertslennukite mootorite tootja sissetulek lennundussektoris kasvas mullu 16%. Samas näevad General Electricu juhid tellimuste kasvu soojuselektrijaamadele ja tuuleturbiinidele. Kokku kasvasid seadmete tellimused mullu neljandas kvartalis 81% 6,4 miljardi dollarini.