Tallinlane Peeter (43) ütles, et klõpsab reklaamipausi alates televiisori teisele kanalile. “Tegelikult ajavad reklaamipausid isegi närvi. Eriti siis, kui tegu on hea saatega,” ütles Peeter.

Hoolimata sellest, et paljud telereklaami ei jälgi, on reklaami hind tõusnud.

Reklaam 30% kallim

##Meediavahendusagentuuri Trendmark juht Janeck Uibo ütles, et telekanalid on reklaamide hindu tõstnud aasta jooksul kuni 30 protsenti.

Uibo väitis, et telekanalid on kehtestanud praegused reklaamihinnad endisele päevikuuringule vastavalt.

Päevikuuring, mis määras saadete vaadatavuse 15- minutilise täpsusega, ei arvestanud reklaamilõike ning nende vaadatavust. Telemõõdiku puhul on aga programmi jälgitavus näha minutilise täpsusega, kaasa arvatud reklaamide jälgitavus. Teisisõnu müüvad kanalid reklaami endiselt vana arvestuse järgi, mida reklaami tellivad kliendid ei pruugi teada.

Kui telemõõdik näitab reklaamijälgimise arvu kahanemist 20–30 protsenti ja reklaami hind on 30 protsenti tõusnud, on reklaami eest makstav summa selle aasta jaanuaris eelmise aasta sama ajaga võrreldes kuni 60 protsenti tegelikust kõrgem, ütles Uibo. “Seda võib nii küll teoreetiliselt arvestada, kuid klientide jaoks pole reklaamihinna tõus siiski nii suur,” lisas ta.

Trendmarki andmetel on reklaami hind 2003. aasta jaanuaris võrreldes 2002. aasta jaanuariga prime time (PT) ajatsoonis tõusud TV3-s 33 ja Kanal 2-s 21 protsenti. Hinnatõus pole siiski toimunud ühekorraga, kumbki kanal on korra hinda korrigeerinud ka aasta sees, ütles Uibo. Viimasest hinnatõusust on PT hinnakirjahind tõusnud kummaski kanalis 14 protsenti.

Turgu ei mõjuta

TV3 programmijuhi Jüri Piheli sõnul näitab telemõõdik seda, et reklaamipausidel lülitab osa vaatajaid (näiteks 25%) telepildi küll teisele kanalile, kuid see pole televisiooni mõistes suur määr. Telereklaami turgu uue süsteemi rakendamine Piheli sõnul eriti mõjutada ei tohiks.

Reklaamihinna tõus on Piheli sõnul tingitud nõudlusest. “Telekanal tohib tunnis näidata 12 minutit reklaami. See aeg on üldjuhul viimseni välja müüdud, kuna nõudlus on suur,” selgitas Pihel hinnatõusu põhjusi.

Uibo hinnangul võib reklaamihinna tõus olla tingitud sellest, et telemõõdiku pidamise süsteem on kallim kui päevikuuring. “Tehtud on investeeringud telemõõdikute paigaldamiseks ning süsteemi käivitamiseks,” lisas ta.

Uuringufirma Emor meediaosakonna juht Agne Kinks ütles, et telemõõdiku kasutuselevõtt pole suuri üllatusi kaasa toonud.