Vabaerakond kulutas valimiste eel enim raha telereklaamile

 (9)
Vabaerakonna kokkupakitud asjad Riigikogus
Vabaerakonna kokkupakitud asjad RiigikogusFoto: Tiit Blaat

Riigikogu valimistel parlamendist välja jäänud Vabaerakond kulutas riigikogu valimiste eel kõige enam raha telereklaamile, mis moodustas ligi veerand miljoni euroni ulatuvatest reklaamikuludest enam kui kolmandiku.

Vabaerakonna reklaamikulud olid kokku 225 775 eurot, selgub erakondade rahastamise järelevalve komisjonile esitatud selle aasta esimese kvartali aruandest. Telereklaamile kulus sellest 82 819 eurot.

Telereklaami järel oli kulutatud summa poolest teisel kohal välireklaam, milleks läks 41 172 eurot. Reklaamile ajakirjanduses kulutas Vabaerakond 37 582, reklaamtrükistele 35 839, internetireklaamile 28 093 ja raadioreklaamile vaid 270 eurot.

Vabaerakonna suhtekorralduskulud olid esimeses kvartalis 15 120, avalike ürituste kulud 15 050 ja publikatsioonide kulud 2907 eurot. Muud poliitilise tegevuse kulud ulatusid 221 054 euroni.

Partei tööjõukulud olid 21 137 ja majandamiskulud 13 637 eurot, moodustades 514 680 euroni ulatuvast kulude kogusummast vaid väikese osa.

Tulusid oli Vabaerakonnal esimeses kvartalis 118 281 eurot, milles lõviosa ehk 107 188 eurot moodustas riigitoetus. Annetusi sai Vabaerakond kokku 10 113 ja liikmemaksu 980 euro eest. Suurim annetaja oli Enn Meri, kes annetas Vabaerakonnale kokku 2600 eurot.

Tänavustel riigikogu valimistel kogus Vabaerakond 1,2 protsenti häältest. Kuna riigikokku pääsemise künnis on 5 protsenti, siis sel korral partei enam parlamenti ei pääsenud. Eelmistel riigikogu valimistel aastal 2015 sai Vabaerakond 8,7 protsenti häältest, mis tähendas kaheksat riigikogu mandaati.