Rahvusvahelisi kõnesid Telefant-kaubamärgi all pakkuva Contech Media AS-i tegevjuhi Marius Metsa sõnul suudetakse kõnede hinnad võrreldes suurte tegijatega hoida madalal tänu väiksematele administratiivkuludele.

Näiteks minutine kõne Rootsi läbi Telefanti maksab 80 senti, samas kui Tele2 võtab sama kõne eest 1,20 krooni.

Uus vana firma

Kuigi ettevõte on turul tegutsenud mitu aastat, ei tea paljud inimesed firmast ega selle pakutavatest võimalustest tihtipeale midagi. “Kliendid küsivad mõnikord, et kus me varem oleme olnud,” tõi Mets näite. Samas ulatub Contech Media kliendibaas ettevõtte juhi sõnul juba mitmete tuhandeteni. “Meil on nii era- kui ärikliente,” lausus Mets.

Oma teenuseid reklaamib firma reklaamlehtedega, mis otse kliendile suunatakse. “Varem kasutasime müügiesindajate teenuseid, kuid loobusime sellest,” ütles Mets.

Contech Media vahendusel tehtud telefonikõnede suurusjärku Mets ei avaldanud.

Odavaid rahvusvahelisi kõnesid pakub ka AS EsData. Ettevõtte juht Ants Wõrk ütles, et kaugekõneteenuse pakkumine moodustab firma käibest küll vaid tühise poolteist protsenti, kuid samas suureneb teenuse kasutajate hulk pidevalt. “Praegu on meil umbes 500-600 klienti. Klientide arv suureneb iga kuu tänu reklaami otsepostitusele,” ütles Wõrk.

EsData omanikeks on 70 protsendiga Sonera ning 30 protsendiga Eesti Telefon. “Tõepoolest valitseb meie puhul omapärane olukord, kus me Eesti Telefoniga ehk oma emaettevõttega kaugekõnede osas konkureerime. Samas, kui meie seda ei teeks, astuks meie asemele keegi teine,” ütles Wõrk.

EsData pakub helistamisel USA-sse minutihinnaks 2,10 krooni ning Austraaliasse 2,70 krooni. Eesti Telefoni kodupaketi puhul tuleks minutise kõne eest samal ajal välja käia USA puhul 3,95 krooni ning Austraalia puhul 12 krooni.

“Kehtivaid hindu praktiliselt madalamale ei saa langetada, kuna põhi on käes,” ütles Wõrk.

Määra ise number

EsData teenuseid saab kasutada nii ettemaksuga kui ka lepingu alusel. “Ettemaksu puhul pole vaja mingisugust lepingut sõlmida ning klient saab helistada ette makstud summa ulatuses,” ütles Wõrk.

Lepingu puhul saab klient aga määrata telefoninumbri või –numbrid, millelt helistamisel saab ta odavalt rahvusvahelisi kõnesid valida. “Lepingu puhul saab kasutada ka PIN-koodi, mille abil saab meie teenust kasutada ükskõik milliselt telefonilt helistades,” lisas Wõrk.

AS-i Eesti Telefon meediajuht Ain Parmas ütles, et selle aasta esimese kvartali seisuga oli Eesti Telefoni käes rahvusvaheliste kõnede turust 68 protsenti. Aasta varem oli sama näitaja 70 protsenti.

“Oleme suutnud turuosa enam-vähem säilitada,” ütles Parmas. Tema sõnul kasutab Eesti Telefon oma rahvusvaheliste kõnede turuosa hoidmiseks mitmeid võimalusi. “Korraldame erinevaid sooduskampaaniaid ning anname boonuseid. Näiteks äriklientidele pakume ühtset kommunikatsioonilahendust. Sellise paketi tellimine ühest kohast tuleb neile lihtsalt soodsam,” selgitas Parmas.

Eesti Telefoni meediajuhi sõnul on rahvusvahelist kõneteenust pakkuvate firmade arv turul vähenenud.