„Eeskätt teeme ekspertiisi, kas praami on võimalik taastada,“ ütles Vakaru Refonda juht Viktor Sagal. „Kui ekspertide hinnagul ei ole taastamisel mõtet, siis taaskasutamiseks kõlblikud osad ja seadmed paneme müüki, kere utiliseerime aga vanametalli näol,“ selgitas ta pressiteate vahendusel. Sagali sõnul ei saabunud praam Tallinna sellepärast, et BLRT Grupi siinsete dokkide mõõtmed selleks ei sobi.

„Praam Lisco Gloria on suurim laev, mida meie ettevõtel rohkem kui 10-aastase ajaloo jooksul, võib olla, utiliseerida tuleb. Selle projekti kõrval kavatseme sellel aastal aktiviseerida vanametalli sisseostu ja ümbertöötlemist Leedus ning Lätis,“ väitis Sagal.

Vakaru Refonda kuulub kontserni BLRT Grupp koosseisu. Tänapäeval on see suurim Eesti erakapitalil põhinev ettevõte, mis tegeleb metallijäätmete sisseostu ja ümbertöötlemisega, ja on ainuke ettevõte Eestis, mis tegeleb laevade utiliseerimisega.

Tulekahju Lisco Gloria praamil, mis suundus Kielist Klaipedasse, toimus 2010. aasta oktoobris Taani territoriaalvees. Kõik reisijad ja meeskonnaliikmed evakueeriti laevalt, kokku 249 inimest. Kolm kannatanut viidi helikopteriga haiglasse, veel 19 kergelt kannatanut said medabi kohapeal. Laeva pardal oli ka vähemalt kuus Eesti veoautot autojuhtidega.