Auto võib olla hea ja odav, kuid kui see on roosa või oranž, siis pole autot lihtne müüa.

Autode järelturuportaal Kvdbil.se poolt tellitud Sido küsitlusest selgus, et 53 protsenti vastanutest jätavad autotehingu katki vale värvi pärast.

Kõige eemalepeletavad värvid on roosa, oranž ja kollane, millele järgnevad purupur, pruun ja beež. Vaid iga kümnes rootslane ostaks punase auto.

„On küll trendid, kuid need ei muutu palju,“ ütles Di-le Kvdbili asepresident Henrik Otterstedt. „Inimesed on autode osas väga kinni traditsioonides.“

Parim võimalus on järelturul helehallidel, mustadel, tumehallidel ja sinistel autodel.

„Kui te tahate autot järelturul müües saada head hinda, siis te peate valima värvi mida paljud ihaldavad,“ rääkis ta.

„Kindlasti mõjutab värv suurema osa autoostjate valikut, kuid põhjused ühe või teise värvi eelistamisel on erinevad,“ ütles ABC Morotsi turundusjuht Indrek Luberg.

„ Alates värvi meeldimisest maitse-eelistuste põhjal kuni näiteks selle praktilisuseni puhtana hoidmisel. Värvide populaarsus sõltub ka mudelist ja tehas arvestab sellega ka juba autode tootmisel ja värvivaliku pakkumisel,” rääkis ta. “ Täiesti kadunud on Renault’ sõiduautode valikust roheline värv, standardvalikus on erkroheline saadaval vaid Renault Trafic tarbesõidukitele. Kui kaubikutel on levinuimaks värviks valge, siis sõiduautodel kohtas seda siiani pigem harva. Põhjuseks arvatavasti valgele omistatud odava värvi maine. See trend on viimasel ajal aga muutunud koos pärliefekti lisamisega, mis on valge värvi au sisse tõstnud ka luksusautode hulgas. Enamasti eelistatakse suurematel mudelitel aga siiski soliidsemaid, tumedamaid toone ja erinevaid halli varjundeid ning väiksematel autodel lisandub valikusse erksamaid ja silmatorkavamaid värvilahendusi.“

Kindlasti on Eesti autoostjad muutunud aja jooksul üha julgemaks ning aina enam valitakse ka oma autodele rõõmsamaid ja silmatorkavamaid värve, täheldas ta.