„Suvel jõustunud nn laevanduspaketiga lõime maksusoodustusi kaubalaevade laevapere liikmete tööjõumaksudele, nüüd on võimalik keerulises olukorras reisilaevandusettevõtetel samuti osa tööjõumakse tagasi saada. Loodetavasti aitab avanev toetus säilitada meie reisilaevandusettevõtetel tööjõudu ja ennetada koondamisi. Ühtlasi saame tööjõukulude hüvitamisega aidata kaasa ka reisilaevanduse üldisele arengule, et tulevikus oleks sektoril võimalik kiiremini taastuda," selgitas majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Eesti sai tööjõukulude hüvitamiseks Euroopa Komisjonilt riigiabi loa augusti lõpus, et võimaldada Euroopa Majanduspiirkonnas rahvusvahelisi regulaarreise tegeval ettevõtjal taotleda Veeteede Ametilt sotsiaal- ja tulumaksu osalist tagasimaksmist. Riigiabi luba hõlmab endas võimalust kasutada toetust 2020. aasta teise poolaasta tööjõukulude hüvitamiseks. Esialgsetel prognoosidel makstakse toetuse kaudu 2020. aastal ettevõtjatele kuni 3,7 miljoni eurot, järgmisel aastal 7,7 miljonit eurot.

Laevandusettevõtja saab toetust taotleda kord kvartalis. Toetuse taotlemisel on võimalik osaliselt tööjõukulude tagastust saada 2020. a III ja IV kvartali maksukulude pealt ning 2021. aastal I, II, III ja IV kvartali kulude pealt. Taotluseid hakkab hindama ja maksma Veeteede Amet, kes on ka nn kaubalaevade toetusmeetme rakendajaks. Hindamine toimub koostöös Maksu- ja Tolliametiga, kes kontrollib, kas taotleja on maksnud töötasu laevapere liikmetele ning lisaks ka maksuvõla puudumist.

Minister Aas allkirjastas eelmise nädala lõpus määruse, millega sai kinnitatud tööjõukulude hüvitamise toetus ning ettevõtetel on võimalik hakata ettevalmistama selle aasta III kvartali kulude eest toetuse taotlemist.

Lisaks merendussektori tööjõukulude hüvitamisele on valitsus varasemalt otsustanud peatada veeteetasude maksmise kohustuse selle aasta esimesest aprillist järgmise aasta 1. aprillini, mille kogutulu riigile oleks olnud 18 miljonit eurot.