"Gaasiaktsiis on kindlasti üks valus asi. Kui see ettepanek on läbi käinud, siis põhjusel, et meie sõltuvus Vene gaasist väheneks. Iseenesest ta kütusena on kõige parem, aga kogu Euroopa probleem on selles, et me ripume - nagu peale Gruusiatki on näha - liiga palju gaasi küljes," märkis reformierakondlasest rahanduskomisjoni esimees Jürgen Ligi "Aktuaalsele kaamerale", vahendab
.

Ei geopoliitilised kaalutlused ega riigi rahakoti täitmine suutnud esialgu teisi koalitsioonipartnereid gaasi kõrgemalt maksustama veenda.

"Ilmselt enamus meist ei kujuta talve saabudes ette, milliseks saavad meie selle aasta küttekulud. Seega arved, mis tuleb eluaseme eest maksta, võib-olla selges valguses täiendav gaasiaktsiis - tingimustes, kus gaasiga üsna palju köetakse ja gaas mõjutab üsna paljusid teisi hindu, ei pruugi olla kõige otstarbekam lähenemine," arvas IRLi liikmest riigikogu majanduskomisjoni kuuluv Taavi Veskimägi.

Riigikogu sotsiaaldemokraadist rahanduskomisjoni liikme Eiki Nestori sõnul on peamine, et toasooja hind ei hakkaks inimestel üle jõu käima. "Meid kõige rohkem huvitab, et mis saab meie toasooja hinnast. See on nagu selle asja juures kõige tähtsam. See ei tohi minna üle jõu käivaks."

Kuid raha on valitsusel vaja. Ühe võimalusena saab seda autoomanike taskust.

"Kui automaks on n-ö ökoloogilisest suunitlusest lähtuv ehk pigem maksustame CO2 emissioone, et inimesed kasutaksid fossiilseid kütuseid efektiivsemalt, kasutaksid väiksemaid autosid, mis on rohkem efektiivsed, siis see on kindlasti asi, mis tuleb ära teha," märkis Veskimägi.

Praegu on veel lahtine, millisel kujul autosid maksustama hakatakse. Nagu see, kas jääb ka edaspidi alles paarisajakroonine üleüldine lastetoetus, mille kaotamist valitsusliidus samuti arutatakse.