Neljarajaliste teede ehituse ettevalmistuseks on uues teehoiukavas kavandatud 4 miljonit eurot. Järgmise kümne aasta jooksul planeeritakse ka Tartu ja Pärnu suunal maantee täies mahus neljarealiseks välja ehitada. Tallinna-Narva maantee lõpliku väljaehitamiseni jõutakse pärast 2030. aastat.

Uues teehoiukavas ei ole hetkel arvestatud averusega (PPP). „Detsembri lõpus otsustasime ka averusega edasimineku ning seoses sellega täiendame tulevikus täna vastu võetud teehoiukava, mis peaks juba kiirendama suuremate linnade vaheliste maanteede väljaehitamist," sõnas majandusminister Taavi Aas.

Võrreldes seni kehtinud teehoiukavaga lükkus ressursside ümberjagamise käigus edasi Tartu Riia ringristmiku kahetasandiliseks ehitamine.

Teehoiukava vastuvõtmisega sai ka kinnitust, et sel aastal eraldab valitsus kolm korda rohkem vahendeid kruusateede tolmuvabaks muutmisesse. Kruusateedele on kavandatud järgmise aasta riigieelarvest katete ehitamiseks täiendavalt 10 miljonit eurot. Kokku eraldatakse 2020. aastal kruusateedele katete ehitamisse 15 miljonit eurot.

Valitsuse pikaajalisem eesmärk on muuta 2030. aastaks kõik arvestatava kasutatavusega kruusateed, mida on Eestis ca 2000 km, tolmuvabaks.

„Riigiteede teehoiukava 2020-2030"-s on aastaks 2020 planeeritud riigi teehoiukuludeks 279,7 miljonit eurot, mida on 35 miljonit eurot vähem kui eelmisel aastal kinnitatud kavas, kuna toimusid muutused kavandatud Ühtekuuluvusfondi tulemusreservi vahendite mahu eeldustes. Kehtiv riigi eelarvestrateegia ei sisalda veel tulemusreservi ega EL 2021+ eelarve vahendite mahtu, sest Euroopa Liidu läbirääkimised jagatavate toetuste ja summade üle veel käivad.