Majaelanikud on hirmul, sest tihedalt Uus-Sadama 18 ja 22 korruselamute vahele pressitud lobudiku lammutamisel tekkivat prahti ära vedavad raskeveokid võivad hakata sõitma nende akende alust kõnniteed pidi. Peale selle võivad kivid ja tolm tulemüüride mahavõtmisel korterite akendesse sattuda, kirjutab tallinnapostimees.ee.


Neljakorruselise hruštšovka korteriühistu esinaine Olga Zonina hakkas pärast kuure lammutava ekskavaatori saabumist asja uurima. Ta on pahane, sest eesootavatest töödest ei informeerinud neid keegi.


Zonina sõnul on lammutusprojektis ehitusprahti äravedavate autode liikumistrajektooriks määratud tee ümber Uus-Sadama 22 kinnistu, seega polnud plaanile korteriühistu nõusolekut vaja. Lähemal uurimisel aga selgus, et veokite liikumistee oli märgitud otse läbi silikaattellistest aia, mis eraldab korteriühistule kuuluvat kinnistut kõrvalasuvast autoparklast.


Lammutatava maja juurde pääseb ka Uus-Sadama 18 ja 22 majade vahelt mööda kitsukest teed, kus majaelanikud oma autosid pargivad. Zonina sõnul jõuti lammutustöid tegeva firma Aspen Grupp töödejuhataja Hannes Saagiga kokkuleppele, et sealt ei hakka raskeveokid sõitma. „Oli jutt, et masinad võiksid liikuda Uus-Sadama 16 maja kõrvalt, sealt tuleb vaid mõned konteineritest tehtud garaažid eest ära tõsta.”


Lammutustöid juhtiv Saag kinnitas, et ehitusprahti äravedavad autod hakkavad tõesti liikuma ühistu poolt välja pakutud trassi pidi, sest tegemist on linna maaga.


Majaelanikel on aga teinegi mure. Nimelt seisavad lammutatava puithoone mõlemas otsas silikaatkividest tulemüürid, mille lammutamisel tekivad kindlasti suured tolmupilved ning lendavad kivid, mis võivad akendesse sattuda.


Saag märkis, et silikaatkividest tulemüüre tuleb lammutada ettevaatlikult ja tasapisi, seega ei teki ka üleliia palju tolmu ning kivid ei kuku, kuhu juhtub.


Töödejuhataja sõnul on lammutada igal juhul vaja, sest needsamad naabermajade elanikud on ise esitanud kaebusi, et miks tühjalt seisvat ning tule- ja varisemisohtlikku hoonet ei likvideerita.


Kinnistu omanik on Redstone OÜ ning krunt on saadud kompensatsiooniks Tartu maantee laiendamisele ette jäänud ning sundvõõrandatud kinnistu eest.