Eestis, Lätis ja Leedus tegutsev alkoholitootja ja -importija Liviko müüs eelmisel aastal 3,8 miljonit pudelit Vana Tallinna likööri, legendaarse joogi eksport kasvas aastaga 30 protsenti ning Eesti tuntuim liköör jõudis enam kui 15 riiki, teatas ettevõte.

Liviko müügidirektori Ragnar Kitse sõnul on Vana Tallinna ekspordigeograafia lai ning sellest on kujunenud üks enim armastatumaid importlikööre nii Skandinaavias, Lätis, Leedus, Lääne-Euroopas kui ka Venemaal, vaatama pingetele, mis seiskas suvekuudeks praktiliselt kogu Vana Tallinna müügi.

„Aga ju siis on Vana Tallinn nii tugev kaubamärk, inimestel sügaval hinges ja üle mis tahes päevapoliitikast,“ sõnas Kits.

Ka Soomes on Vana Tallinna positsioon ja müük aasta-aastalt pidevalt paranenund. Kitse sõnul oli Soome müügi kasv mullu üle 20 protsendi, mille sarnast kasvu ei ole ette näidata ühelgi teisel Soomes müüdaval importlikööril.

Vana Tallinna siseturu müüki kommenteerides ütles Kits, et ka Eesti turu numbrid on korralikud, aga arvestatav osa siin ostetud kogusest rändab tänu turistidele ikkagi riigist välja. „Meie hinnangul moodustab turistide osa Vana Tallinna siseriiklikust müügist umbes 90 protsenti,“ lisas Kits.

Vana Tallinna likööri, mida on praeguseks toodetud varsti pea pool sajandit, eksporditakse Soome, Rootsi, Norrasse, Taani, Venemaale, Ukrainasse, Valgevenesse, Saksamaale, Itaaliasse, Ameerikasse, Lätti ja Leetu. Eelmise aasta septembris tähistas Liviko maagilise 85 miljoni pudeli valmimist.