Salva kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt ütles Postimehele, et vanemate kui kuueaastaste autode kaskokindlustuse tariife sundis sügisel kergitama remondikulude suurenemine. “Ehkki autod on vanemad, on nende remontimine ja varuosad sama kallid kui uutel,” ütles Kivirüüt.

Tema sõnul tõusid vanemate autode vabatahtliku kindlustuse hinnad keskmiselt 20-30 protsenti. “Tõus tundub küll suur, kuid samas on odavamate autode kindlustusmaksed uute omadest ka tunduvalt väiksemad,” ütles Kivirüüt.

Näiteks umbes 50 000 krooni maksva 1995. aastal toodetud Audi 80 kaskokindlustuse hind kerkis 4000 kroonilt 5200 kroonile aastas.

Kivirüüdi hinnangul moodustavad vanemate autode kaskopoliisid umbes 10-15 protsenti kõigist kaskolepingutest.

If Eesti Kindlustuse kahjukäsitlusosakonna juhataja Eero Lingi sõnul on remonditeenuste hinnad viimastel aastatel stabiilselt kallinenud. “Kaks aastat tagasi oli hind näiteks 150 krooni tund, praegu juba 220 krooni,” rääkis Link.

Ühtlasest kallinemisest seltside puhul siiski rääkida ei saa, sest kaskokindlustuse tariifid seltsides ühiselt ei tõuse, kuna kasko on margi- ja mudelikeskne toode. Nende mudelite hind, mida rohkem varastatakse või millega tehakse enam õnnetusi, tõuseb ja teistel, vastupidi, kahaneb.